شناسهٔ خبر: 34610 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مشاوره رایگان خانوادگی برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن کریم

بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن با مراجعه به بخش خانواده می توانند از خدمات مشاوره رایگان که با عنوان «خانواده با نشاط قرآنی» با حضور کارشناسان و مشاوران خانواده برنامه ریزی شده است، بهره مند شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، ندا ملکی، مدیر کمیته خانواده بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن با اعلام این مطلب گفت: از آنجا که اکنون بیشترین مشکلات فرهنگی مربوط به آسیب هایی است که در محیط خانواده وجود دارد و خانواده های ایرانی در حال فاصله گرفتن از خانواده مطلوب تراز قرآنی هستند، تصمیم گرفتیم از فرصت پیش آمده در فضای معنوی نمایشگاه قرآن برای اصلاح الگوهای رفتاری و بازگشت خانواده های ایرانی به سبک و سیاق پسندیده پیشین بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار است که بخش خانواده به نمایشگاه بین المللی قرآن اضافه شده است، گفت: دریافت مشاوره صحیح از کارشناسان معتبر و کارآزموده بهترین راهنمای خانواده ها برای گریز از آسیب های اجتماعی است.  بازدید کنندگان نمایشگاه قرآن با مراجعه به بخش خانواده می توانند از خدمات مشاوره رایگان که با عنوان «خانواده با نشاط قرآنی» با حضور کارشناسان و مشاوران خانواده برنامه ریزی شده است، بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه خانواده باید برای همه افراد در اولویت قرار داشته باشد، اظهار داشت: خانواده مهم ترین جایگاه شکل گیری هویت فردی و اجتماعی افراد است. همه باورها و عقاید در کانون خانواده شکل می گیرد و بارور می شود. اگر امروز شاهد فاصله گرفتن افراد از سنت های پسندیده دینی هستیم به دلیل لغزش و غفلتی است که در محیط خانواده ریشه دوانده و این نمایشگاه فرصتی است برای اینکه یک بار دیگر اعضای خانواده به برکت حضور قرآن کریم کنار یکدیگر جمع شوند.

ملکی با اشاره به انتخاب لوگوی این بخش از نمایشگاه قرآن تصریح کرد: «لوگوی این بخش از نمایشگاه را «به وقت خانواده» انتخاب کردیم به این معنی که همه افراد فارغ از شخصیت حقیقی و حقوقی که دارند باید ساعت شان را به وقت خانواده کوک کنند. خانواده در اولویت امور قرار دارد. به همین دلیل اصول مشاوره و کارگاه های آموزشی را بر مبنای جایگاه خانواده و نقش یکایک افراد در کانون خانواده قرار دادیم.»

به گفته ملکی، بخش کاریکاتور یکی دیگر از قسمت های فعال کمیته خانواده است که ارتباط اعضای خانواده با رسانه و شبکه های اجتماعی را در قالب کاریکاتور به نمایش می گذارد. بازدید کنندگان با تماشای کاریکاتورهای موجود در این بخش آگاه می شوند که استفاده غلط از فضاهای مجازی منجر به فاصله گرفتن اعضای خانواده از یکدیگر و گسستگی روابط و در نهایت فاصله گرفتن از خانواده طراز قرآنی می شود.

عکسهای خانوادگی از اقوام مختلف ایران در گذر خانواده نمایشگاه قرآن به چشم می خورد که همگی به صفا و صمیمت خانواده های ایرانی اشاره دارد. ملکی با اشاره به انتخاب این عکس ها ادامه داد: تصور ما از خانواده ایرانی همان خانواده ای است که اعضای آن با صفا و صمیمیت کنار یکدیگر می نشینند و ساعت ها در مورد مسایل گوناگون صحبت می کنند. یک سفره افطار ساده و خالی از تجملات پهن می شود و همه اعضای خانواده دور آن می نشینند و... متاسفانه خانواده های امروزی از این تصویر خیلی فاصله گرفتند. دیگر خبری از آن سادگی و صمیمت ها و حتی جایگاهی که بزرگتر ها در خانه داشتند نیست. سفره ها تشریفاتی پهن می شوند و خبری از آن سادگی که در احادیث به آن سفارش شده است نیست. دیدن این عکس ها تلنگری است برای افرادی که این صمیمت و گرما را در محیط های مجازی مثل وایبر و واتس آپ و... گم کرده اند.

مدیر کمیته خانواده، استحکام روابط خانواده و ازدواج قرآنی را از جمله مهم ترین محتوای کارگاه های این بخش از نمایشگاه دانست و در این باره گفت: اکنون بیشترین آسیب های اجتماعی که خانواده ها با آن مواجه هستند شامل ازدواج های ناموفق و پدیده طلاق است که در این بخش سعی داریم به آنها بپردازیم. افراد با حضور در کارگاه های آموزشی این بخش آموزه های قرآنی و دینی که به تحکیم روابط بین اعضای خانواده اشاره دارد را دریافت می کنند.

به گفته ملکی هر شب در این بخش از نمایشگاه یک مسابقه با محوریت خانواده اسلامی برگزار می شود که به برنده مسابقه یک بلیط رفت و برگشت به مشهد مقدس اهدا می شود.

وی در پایان با ابراز امیدواری از برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن در فضای وسیع باغ موزه دفاع مقدس تاکید کرد: بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن در فضایی کاملا خانوادگی و مطابق با سلیقه های مختلف برگزار شده است. افراد با حضور در این فضا علاوه بر آشنایی با تازه ترین فعالیت های قرآنی و تهیه محصولات متنوع قرآنی می توانند اوقات خوب و خوشی را در کنار یکدیگر سپری کنند.

نظر شما