شناسهٔ خبر: 34755 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۵۷ انتشاراتی بزرگ جهان در سال ۲۰۱۵ معرفی شدند

موسسه «لیور هبدو/پابلیشرز ویکلی» در رتبه‌بندی سالانه خود ناشران برتر و بزرگ جهان را معرفی کرد. در این رتبه‌بندی موسسه انتشاراتی «پیرسون» هم‌چنان به عنوان بزرگ‌ترین، باثبات‌ترین، ارزآورترین و دارنده بیشترین تبادلات دیجیتال، در صدر جدول باقی مانده و ناشران کشور چین نیز در میان این جدول جایگاه ویژه‌ای برای خود کسب کرده‌اند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از سایت انسان‌شناسی و فرهنگ؛ بنابراین رتبه‌بندی، موسسه انتشاراتی «فونیکس» و کمپانی «مدیا» با درآمد ۲.۸۴ میلیارد دلار و رشد ۱۶ درصدی از سال ۲۰۱۳ تا کنون رتبه ششم را به خود اختصاص داده‌اند؛ این در حالی است که «انتشارات جنوب چین و گروه مدیا» با درآمدی معادل ۲.۵۸ میلیارد دلار و رشد ۳۱ درصدی در جایگاه هفتم قرار گرفته است.

بنابر این گزارش، در مجموع امید می‌رود ۴ ناشر کشور چین که در سال ۲۰۱۴، با فروشی معادل ۲۰۰ میلیون دلار برای ورود به جدول واجد شرایط شده بودند، امسال نیز بتوانند جایگاه بهتری پیدا کنند هر چند اطلاعات چندانی درباره این ۴ انتشارات منتشر نشده است. در همین حال، شفافیت مالی غول‌های انتشاراتی چین یکی از مهم‌ترین عوامل برای ماندن در عرصه بین‌المللی نشر است.

با همین هدف چین یکی از مؤثرترین و بزرگ‌ترین حضور را در اکسپو کتاب امریکا در سال ۲۰۱۴ داشت؛ در این نمایشگاه «شیوپینگ وو»، مدیرعامل موسسه «فونیکس» از فروش ۸۰ میلیون دلاری کتاب کودک در تابستان همان سال خبر داد؛ از دیگر اقدامات بین‌المللی این موسسه عقد قراردادی با موسسه «هچت لیور» در سال ۲۰۰۹ و گشایش دفتر نمایندگی در انگلستان در سال ۲۰۱۲ بوده و هم‌اکنون نیز در تدارک سرمایه‌گذاری در نیویورک است.

در این رتبه‌بندی هم‌چنین نشان داده شده است که میزان درآمد ۱۰ انتشاراتی بین‌المللی صدر جدول معادل ۵۴ درصد تمامی ۵۷ ناشر برتر جهان بوده است.

در همین حال، بر اساس جدول ۵۷ ناشر برتر جهان، موسسه انتشاراتی «پنگوئن رندم‌هاووس» نیز با تراز مالی ۴ میلیارد دلاری و افزایش فروش ۲۵ درصدی از سال ۲۰۱۳ هم‌چنان جایگاه خود در رتبه پنجم را حفظ کرده است.

از دیگر ۱۰ موسسه انتشاراتی برتر جهان می‌توان به «تامسون رویترز» (با یک پله ارتقاء رتبه ۲)، «گروه ریلکس» (با یک پله سقوط رتبه ۳)، «ولترز کبوور»، انتشارات آموزشی «مک‌گراوهیل» (با یک پله ارتقاء رتبه ۹) و «هالتزبرینک» (با سه پله سقوط رتبه ۱۰) اشاره کرد.

اکثر انتشاراتی‌هایی که در فهرست ۵۷ ناشر برتر قرار دارند از قاره اروپا و امریکای شمالی هستند؛ از آسیا ژاپن با بیشترین ناشر و سپس کره جنوبی و چین بیشترین سهم را در جدول از آن خود کرده‌اند. امریکای جنوبی تنها با ناشران برزیلی در فهرست قرار داشته و قاره آفریقا هیچ سهمی در میان ۵۷ ناشر برتر ندارد.

برای مشاهده جدول کامل ۵۷ ناشر برتر اینجا را کلیک کنید.

نظر شما