شناسهٔ خبر: 34813 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هاشم میرزاخانی دبیر جشنواره بین المللی فیلم وحدت شد

با حکم دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هاشم میرزاخانی به عنوان دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم وحدت منصوب شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از  ایرنا، نخستین جشنواره بین المللی فیلم وحدت به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با هدف ارتقای سطح آشنایی و آگاهی و تعمیق تفاهم بین پیروان مذاهب اسلامی برگزار می شود.
همچنین این جشنواره با تقویت احترام متقابل و تحکیم رشته های اخوت در بین مسلمانان بدون هیچ گونه تمایزی از لحاظ تعلقات فرقه ای، قومی یا ملی آنان به منظور رسیدن به امت واحده اسلامی و زمینه سازی جهت مشارکت هنرمندان و استفاده از ظرفیت های جامعه هنری کشور در راستای اهداف مجمع برگزار خواهد شد.
نخستین جشنواره بین المللی فیلم وحدت به شکل بین المللی و در سه زیر مجموعه فیلم های کوتاه، نیمه بلند و بلند در تهران برگزار خواهد شد.
در بخشی از حکم میرزاخانی آمده است: نشر معارف اسلام ناب محمدی(ص) و نهادینه سازی آن در جهان اسلام از مهمترین رسالت های هنر متعهد است که می تواند امتی که بیش از هر زمان دیگر تشنه وحدت و همدلی است را سیراب نموده و همگان را در زیر چتر امت واحده اسلامی گرد آورد.
در ادامه این حکم آمده است: سینمای انقلابی نیز از این مهم مستثنی نیست و بنا به فرموده مقام معظم رهبری بهره مندی از قریحه هنر در جهت نیل به سینمای متعهد، عطیه ای الهی است که می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات باشد.
به گزارش ایرنا، میرزاخانی فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده صداوسیما است. وی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران بوده و همچنین مشاور ویژه رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور، عضو شورای پروانه نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده تام الاختیار سازمان سینمایی در شورای حقوق مالکیت معنوی آثار هنری، از دیگر فعالیت های اوست.
میرزاخانی همچنین دبیری چهار دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران (دوره های ۲۷ تا ۳۰)، قائم مقام دبیر در بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر و همچنین ریاست شورای سیاستگذاری جشنواره های ملی نماز و نیایش را برعهده داشته است.

نظر شما