شناسهٔ خبر: 34824 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چاپ چهل و هشتم«کیمیای محبت»

چاپ چهل وهشتم کتاب«کیمیای محبت»زندگی رجبعلی خیاط به همت انتشارات موسسه دارالحدیث منتشر شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ کتاب «کیمیای محبت» این کتاب پیرامون زندگی رجبعلی خیاط تالیف شده که شرح زندگی، حالات و رفتار این فرد در آن، مورد تبیین قرار گرفته است.

این کتاب از چهار فصل اصلی مانند ویژگی‌ها، تحول و سازندگی تشکیل شده و در فصل‌های دیگر روایتی از عبد صالح خدا بیان شده است.

لباس، خانه،‌ غذا، اخلاق سفر، حاشیه دادن، جدیت در کار، تواضع، ایثار، ایثار نسبت به همسایه ورشکسته، توصیه به سفره اطعام، احسان بر اساس خداخواهی،‌ اخلاص، همه کارها برای خدا، اخلاص در خوردن و خوابیدن، خوب شدن برای خدا و هدایت ویژه الهی در فصل‌های این کتاب ذکر شده است.

از عناوین مطالب دیگر این کتاب می‌توان به رهنمودهای خصوصی، گناه و مصایب زندگی، نارضایتی خواهر، آزردن کارمند،‌ بی‌رحمی به حیوان،‌ شرک‌زدایی راه رسیدن به حقیقت توحید،‌ معرفت خدا، معرفت شهودی، باطن دنیاپرستان،‌ رسیدن به اسرار الهی، مرتبه عقل و روح،‌ مکتب خداخواهی و چهره باطنی دل اشاره کرد.

آفت‌زدایی دل، شیوه عاشقی خدا، ارزش کار برای خدا،‌ آداب نماز، عشق، حضور قلب و مواظبت بر نماز اول وقت از دیگر عناوین این کتاب است.

چاپ چهل و هشتم کتاب کیمیای محبت به همت انتشارات دارالحدیث با قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده است.

رجبعلی نکوگویان (زادهٔ ۱۲۶۲، تهران - درگذشتهٔ ۲۲ شهریور ۱۳۴۰، شهر ری)، مشهور به شیخ رجبعلی خیاط از عارفان مشهور است. پدرش، مشهدی باقر، پیشه‌ور بود. رجب علی نکوگویان در روز دهم شهریور ۱۳۴۰ هجری شمسی و در سن ۷۸ سالگی درگذشت. او را از عارفان و اهل باطن دانسته‌اند و گفته شده که توانایی شناسایی باطن افراد (در اصطلاح شیعی: چشم برزخی) را داشته است. قبر او در ابن‌بابویه تهران است.

رجبعلی نکوگویان دارای ۸ فرزند، شامل: پنج پسر و چهار دختر بود که یکی از دخترانش در کودکی از دنیا رفت. رجبعلی نکوگویان در عالم سیاست نبود، اما با رژیم پهلوی و سیاستمداران حاکم آن به شدت مخالف بود. گرچه وی پایبند به احکام شریعت و مقلد آیت الله آیت الله سید محمد حجت کوه‌کمری بود و علمایی همچون محمدعلی شاه‌آبادی نیز وی راتایید کرده‌اند مدرسی چهاردهی مدعی شده بود وی مرید پیرمراغه محبوب‌علی‌شاه بوده و از او اجازه دستگیری داشته است.

نظر شما