شناسهٔ خبر: 35172 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «مدیریت بازاریابی سیاسی» از راه رسید

کتاب «مدیریت بازاریابی سیاسی» نوشته جنیفر لیز ـ مارشمنت در عین حال که به شیوه‌ای واضح و سرگرم‌کننده نوشته شده است، شناخت و دانشی عمیق از این رشته جدید را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «مدیریت بازاریابی سیاسی» نوشته جنیفر لیز ـ مارشمنت با ترجمه بهرام خیری و پدرام باقر نژاد از سوی انتشارات بهمن برنا روانه بازار کتابفروشی‌ها شده است.

در پشت جلد این کتاب آمده است: «کتابی که در دست دارید، نخستین کتاب جامعی محسوب می‌شود که تاکنون در حوزه مدیریت بازاریابی سیاسی تهیه شده است. کتاب فوق در زمره کتاب‌های مطرح دنیاست. نویسنده در این کتاب سعی دارد با اطلاعاتی که در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، بیان نماید که چگونه نامزدهای نمایندگی، احزاب، مقامات و دولت‌های منتخب در سراسر جهان برای پیروزی در رقابت‌های انتخاباتی و ماندن در سمت خود، با استفاده از مفاهیم و ابزارهای بازاریابی سیاسی به مقاصد خود دست پیدا می‌کنند. این کتاب، با توجه به جدیدترین مطالعات نظری و همچنین با فراهم کردن مقایسه‌ای کلی از تحقیقات موجود در حوزه مدیریت بازاریابی سیاسی بین‌المللی، موارد زیر را مورد مطالعه قرار می‌دهد:

بررسی طیف گسترده‌ای از موضوعات مرتبط با بازاریابی سیاسی؛ از جمله ظهور مصرف‌کننده سیاسی، آگاهی از بازار و تقسیم‌بندی آن، تحقیق درباره گروه‌های مخالف یا رقیب سیاسی، بازاریابی الکترونیکی یا اینترنتی، پست عادی، بازار محوری و تدوین استراتژی (راه حل)، بازاریابی داخلی، توسعه مجدد محصولات، نام‌گذاری محصول، بازاریابی سیاسی محلی، بازاریابی در دولت، تغییر و تحول و نقل و انتقال جهانی دانش. تحلیل مفاهیم بازاریابی سیاسی برای نیل به دموکراسی. نشان دادن بیش از چهل مورد از مطالعات موردی انجام شده توسط متخصصان بین‌المللی بازاریابی سیاسی در بیش از بیست کشور جهان و همچنین ارائه چشم‌اندازهای حرفه‌ای از دست‌اندرکارانی که هم‌اکنون در عرصه بازاریابی سیاسی فعال هستند. توضیح انواع نظریه‌های مرتبط با بازاریابی سیاسی همراه با مثال و ذکر نکات تعیین‌کننده و کلیدی در خصوص موضوعات مورد بحث و فراهم آوردن مقالات و پیشنهاداتی درباره ارزیابی‌های کاربردی در هر فصل.»

این کتاب در عین حال که به شیوه‌ای واضح و سرگرم‌کننده نوشته شده است، شناخت و دانشی بسیار عمیق از این رشته جدید را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. مولف کتاب در این حوزه کارشناس برجسته‌ای به‌شمار می‌رود و خواندن این کتاب به تمامی دانشجویان رشته مدیریت بازاریابی، بازاریابی سیاسی، علوم سیاسی، دولتمردان و فعالان سیاسی و احزاب در عرصه‌های انتخاباتی توصیه می‌شود. از سوی دیگر مترجمان این کتاب به واسطه دانش تخصصی و تجربه عملیاتی که در رشته مدیریت بازاریابی سیاسی دارند، در برگردان این اثر، به‌عنوان محصولی قابل قبول،‌ بسیار تلاش و دقت کرده‌اند.

مولف در بخشی از مقدمه‌ خود بر این کتاب می‌نویسد: «یکی از چالش‌ها برای دانشجویان رشته بازاریابی می‌تواند درک سریع علوم سیاسی باشد. تجربه تدریس من در بخش‌های مدیریتی نشان داده است که این ترس بی‌مورد است؛ در عین حال کتاب‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از آنها برای معرفی مفاهیم علوم سیاسی به این‌گونه دانشجویان استفاده کرد که از آن جمله می‌توان به مورد زیر اشاره کرد: کتاب سیاست: اصول پایه، چاپ چهارم، تألیف استفان دی.تانسی و نایجل جکسون (انتشارات راتلج،‌۲۰۰۸) کتاب‌های دیگر در واقع کتاب‌های مقدماتی رشته علوم سیاسی به‌شمار می‌روند و شامل فصل‌هایی در رابطه با احزاب و انتخابات هستند. مجموعه کتاب‌های توسعه علوم سیاسی در بریتانیا، آمریکا، آلمان، فرانسه، اروپای مرکزی و اروپای شرقی و روسیه، چاپ انتشارات پالگریو، راهنمای سریعی از مسائل مربوط به هر کشور را در اختیار خواننده می‌گذارد. از سویی دیگر در این کتاب برای دانشجویان علوم سیاسی نیز، تمامی مفاهیم بازاریابی مورد نیاز برای درک پژوهش‌های بازاریابی سیاسی ارائه شده است.»

دو فصل نخست کتاب به توضیح ماهیت بازار سیاسی و ظهور مصرف‌کننده سیاسی و همچنین معرفی رشته بازاریابی سیاسی می‌پردازد. فصل‌های بعدی نیز به بررسی جوانب مختلف نظریه‌ها و به‌کارگیری بازاریابی سیاسی می‌پردازد که شامل استراتژی، فهم بازار، توسعه محصول، انتخاب نام تجاری، اجرا، ارتباطات، مبارزه‌های انتخاباتی، بازاریابی در دولت و انتقال دانش از کشوری به کشور دیگر است. موضوع فصل آخر نیز مشکلات و توانایی‌های بازاریابی سیاسی و دموکراسی است. در هر فصل نظریه‌های اصلی، پیشینه تحقیق و نمونه‌ها در کنار مطالعات موردی مناسب، که توسط پژوهشگران در سراسر جهان انجام شده، ارائه شده است تا ماهیت بازاریابی سیاسی را در عمل، به‌خوبی به تصویر بکشد. در هر فصل سؤالات کلیدی برای مباحثه،‌ مناظره و همچنین تکلیف و پیشنهادهایی برای ارزش‌یابی کتبی گنجانده شده است.

مولف اظهار امیدواری کرده که مدرسان و دانشجویان، این کتاب را به‌عنوان منبعی مناسب برای تحقیق در جوانب مختلف و مسائل مربوط به بازاریابی سیاسی،‌ در سراسر جهان مورد توجه قرار دهند.

کتاب «مدیریت بازاریابی سیاسی» نوشته جنیفر لیز ـ مارشمنت با ترجمه بهرام خیری و پدرام باقرنژاد در ۴۰۰ صفحه با شمارگان هزار نسخه به بهای ۲۷ هزار تومان به همت انتشارات بهمن برنا منتشر شده است.

نظر شما