شناسهٔ خبر: 35235 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تعاملات فرهنگی و هنری ایران و الجزایر گسترش می یابد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفیر الجزایر در تهران، بر گسترش تعاملات فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف میان دو کشور تاکید کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، علی جنتی روز دوشنبه در دیدار با عبدالمنعم احریز ضمن تبریک سالروز استقلال الجزایر، گفت: جمهوری اسلامی ایران و الجزایر دو کشوری هستند که از دیرباز به ویژه در دهه اخیر روابط نزدیک و دوستانه ای با یکدیگر داشته و همواره مبارزات مردم الجزایر با فرانسوی ها برای استقلال خود و اخراج آنها از کشورشان در ذهن مردم ما ماندگار است.

وی با اشاره به موافقتنامه فرهنگی میان دو کشور، اظهار داشت: برای گسترش و اجرایی کردن این موافقتنامه که از دیر زمان میان دو کشور به امضا رسیده و تاکنون نیز دارای اعتبار است باید هر دو یا سه سال یکبار برنامه مبادلات فرهنگی نیز میان دو طرف به امضا برسد.

جنتی در ادامه با بیان اینکه همواره از ظرفیت های فرهنگی میان دو کشور برای گسترش همکاری ها باید استفاده کرد، گفت: برگزاری هفته های فرهنگی در دو کشور شرایط آشنایی بیشتر دو ملت با آیین ها و سنت های یکدیگر را فراهم می آورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین بر شرکت و حضور در نمایشگاه های بین المللی کتاب دو کشور و همچنین تبادل گروه های هنری، موسیقی، نگارگری ، نقاشی و عرضه آثار آنها و همکاری های سینمایی با هدف گسترش روابط تاکید کرد.

به گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جنتی در ادامه با اشاره به مکاتبات تاریخی میان سران ایران و الجزایر در زمینه های مختلف، خاطرنشان کرد: دو کشور در مجامع بین المللی و منطقه ای نیز از جمله سازمان کنفرانس اسلامی، یونسکو، آیسسکو و... همواره روابط و همکاری های خوبی داشته و دارند.

نظر شما