شناسهٔ خبر: 35360 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مردم برای بوم یا کاغذ پول نمی‌دهند

یک نقاش گفت: بزرگ‌ترین مشکل هنرمندان، نبودن خریدار برای آثار هنری است. نقاش‌ها کار می‌کنند، اما توان فروش آثارشان را ندارند، چون مردم برای بوم یا کاغذ پول نمی‌دهند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ علی قطبی  اظهار کرد: نداشتن اطلاعات کافی از دیگر رشته‌های هنری باعث شده که مردم بیشتر سمت فرش یا این‌گونه اجناس بروند و به نقاشی توجه زیادی نکنند. مردم اصفهان پولی را که برای یک اثر هنری می‌دهند برای لذت بردن از آن نیست، بلکه برای سرمایه‌گذاری است و کسی که می‌خواهد یک اثر هنری بخرد، به‌سراغ آثاری مانند قلم‌زنی یا فرش می‌رود.

این نقاش درباره درگیری میان هنرمندان به‌عنوان یک عامل بازدارنده برای رشد هنر در اصفهان، اظهار کرد: در عرصه هنر، مانند هر جای دیگر، آدم‌های متفاوتی وجود دارند. گاهی می‌بینیم در گروه‌های دوستانه، هنرمندان کارهای یکدیگر را بدون هیچ مشکلی نقد می‌کنند ولی متأسفانه بعضی‌ها دوست ندارند رشد دیگران را ببینند. من به شخصه هنرمندانی را دیده‌ام که بعد از دیدن یک کار هنری، لذت می‌برند و نقد مفید می‌کنند و برعکس این هنرمندان نیز در عرصه هنر هستند.

او افزود: هنرمند واقعی از سرچشمه‌های ناب الهام می‌گیرد نه از آدم‌های مخرب، مگر این‌که خود هنرمند نیز از این دسته افراد باشد که این موجب به‌وجود آمدن درگیری ذهنی برای هنرمند می‌شود.

نظر شما