شناسهٔ خبر: 35409 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«سرو زیر آب» به تصویب فارابی رسید/ تمدید پروانه ساخت

محمدعلی باشه آهنگر از تصویب فیلمنامه «سرو زیر آب» برای ساخت در بنیاد سینمایی فارابی و انجام مراحل تمدید پروانه ساخت خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدعلی باشه آهنگر کارگردان سینمای دفاع مقدس که فیلم هایی چون «ملکه»، «فرزند خاک» و «بیداری رویاها» را در کارنامه کاری خود دارد درباره روند تولید فیلم جدیدش گفت: شورای فیلمنامه بنیاد سینمایی فارابی، فیلمنامه «سرو زیر آب» را جهت حمایت مالی برای ساخت تصویب کرده است و درخواست تمدید پروانه ساخت برای انجام امور اداری را داده اند. به محض تمدید پروانه ساخت، تولید را آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم در برخورد ما با بنیاد سینمایی فارابی رفتار خوب مدیریت و مسئول بخش فرهنگی این بنیاد بود که حسن رفتار و برخورد تعاملی مجموعه فارابی باعث شده من به عنوان فیلمنامه نویس در شرایط آرام و بدون استرس فیلمنامه را بازنویسی کنم.

کارگردان «فرزند خاک» با اشاره به اینکه فیلمنامه کامل و آماده ساختی در دست دارد، گفت: فیلمنامه «سرو زیر آب» هشت مرتبه بازنویسی شده و با فیلمنامه کامل وارد مرحله تولید خواهم شد. این فیلمنامه نیمه دوم جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تا پایان آن را مورد بررسی قرار می دهد و سعی کردم تنها روایتگر جنگ نباشم بلکه آسیب‌های پیرامون این پدیده را در مقطعی که فیلم در آن می‌گذرد، بنویسم.

باشه آهنگر درباره تغییرات فیلمنامه در روند بازنویسی‌ها بیان کرد: بیشتر کارشناسانی که فیلمنامه را خوانده بودند بر محتوای داستان نظر مثبت داشتند به همین دلیل در بازنویسی های بسیاری که داشتم همه تلاشم این بود که فیلمنامه از شکل نیفتد و مجموع شخصیت‌ها به تیپ تبدیل نشوند. این یک فیلمنامه متفاوت از دیگر آثارم است و فضای جدیدی از جنگ را مطرح کرده‌ام. البته در مقایسه با فیلم «ملکه» از جهت محتوا و فضاسازی با کاری سنگین‌تر رو‌به‌رو هستیم.

این کارگردان سینمای دفاع مقدس با اشاره به لوکیشین هایی که فیلمبرداری در آن انجام خواهد گرفت، گفت: خوزستان، اهواز، تله زنگ در لرستان، برخی از روستاها در استان فارس و دره هایی که بعد از ساخت سدها زیر آب رفت از جمله مکان هایی است که به عنوان لوکیشن استفاده خواهم کرد.

وی در پایان صحبت های خود با اشاره به عوامل تولید فیلمنامه «سرو زیر آب» گفت: تا قبل از اینکه به مرحله پیش تولید برسم با هیچ یک از بازیگران صحبت نخواهم کرد چراکه اساسا معطل کردن عوامل برای آغاز یک پروژه سینمایی اخلاقی نیست اما در بخش عوامل تولید پشت صحنه مانند طراح صحنه و لباس و مدیر فیلمبرداری صحبت‌هایی کرده ام و علیرضا زرین دست به عنوان مدیر فیلمبرداری «سرو زیر آب» کنار من خواهد ایستاد.

نظر شما