شناسهٔ خبر: 35410 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جایزه بهترین رمان جنایی به نویسنده زن رسید/ درخشش با «پوست دیگری»

سارا هیلاری نویسنده رمان «پوست دیگری» موفق شد جایزه نقدی این دوره از جایزه رمان‌های جنایی را به خاطر ارائه رمانی سراسر از تعلیق و وحشت به مخاطبانش دریافت کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جایزه رمان‌های جنایی که هرسال در بریتانیا برگزار می‌شود امسال رمان «پوست دیگری» به قلم سارا هیلاری را شایسته دریافت این جایزه دانست. هیلاری در این رمان یک ماجرای سراسر تعلیق و پر رمز و راز از ماجرای قتل پسری را به رشته تحریر درآورده‌است که احتمال برادرکشی در آن مطرح است.

به اعتقاد هیئت‌داوران این جایزه، رمان هیلاری اگرچه بسیار خشونت‌آمیز و پراسترس است اما آن‌چنان زیبا و حساب‌شده نوشته‌شده که هر خواننده‌ای را به خود مجذوب می‌کند.

به گفته رئیس هیئت‌داوران این جایزه، سارا هیلاری برای خلق شخصیت‌های این داستان و ماجرای جنایی آن به‌خوبی از تخیلش استفاده کرده و این داستان را باظرافت و ماهرانه روی کاغذ منتقل کرده است.

علاوه‌بر سارا هیلاری که یکی از نامزدهای دور نهایی این جایزه بود نویسندگان دیگری همچون پیتر جیمز و بلندا بائور نیز در فهرست جایزه رمان‌های جنایی قرار داشتند اما هیئت‌داوران پس از بررسی‌های زیاد جایزه نقدی سه هزار دلاری خود را به سارا هیلاری اهدا کرد.

در زمینه جنایی نویسی تخیل قوی‌ای دارم!

سارا هیلاری خود درباره رمان تازه‌اش به گاردین می‌گوید: نوشتن همواره برای من راحت بوده مخصوصاً اگر بنا را برای نگارش یک رمان جنایی و پردردسر بگذارم. نمی‌خواهم بگوییم من یک ذهن تاریک دارم اما در این زمینه خلاقیت و تخیل قوی‌ای دارم.

وی اضافه کرد: همیشه یک نیروی ذهنی به من می‌گوید که تو باید این افکار تاریک را روی کاغذ بیاوری و من سعی می‌کنم این کار را انجام دهم این انرژی گه گاه به من می‌گوید خب حالا که این افکار تاریک را روی کاغذ آوری باید از آن پول دربیاوری.

سارا هیلاری نویسنده انگلیسی رمان «پوست دیگری» امسال توانست جایزه نقدی این دوره از داستان‌ها و رمان‌های جنایی بریتانیا را با خود به خانه ببرد.

نظر شما