شناسهٔ خبر: 35491 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برندگان جایزه کتاب سال آمریکا معرفی شدند

هئیت داوران سی و ششمین جایزه کتاب سال آمریکا برندگان خود را انتخاب و به جامعه ادبی جهان معرفی کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ امسال هئیت داوران جایزه کتاب سال آمریکا در سی و ششمین دوره برگزاری خود از کارلوس سانتانا، مارلون جیمز و نائومی کلاین در فهرست برندگان خود نام برد.

امسال کارلوس سانتانا به همراه همکاران نویسنده‌اش اشلی کان و هال میلر به خاطر نگارش کتاب «آوای جهانی» موفق شدند جایزه نقدی این دوره از جایزه کتاب سال ایالات متحده آمریکا را به نام خود کنند.

مارلون جیمز نیز امسال به خاطر نگارش رمان ۷۰۰ صفحه‌ای‌اش با عنوان تاریخچه‌ای مختصر از هفت جنایت جایزه نقدی این دوره را به نام خود کرد. جیمز این داستان را بر اساس و با الهام از ترور نافرجام باب مارلی به رشته تحریر درآورده است.

علاوه بر این نائومی کلاین نیز با ارائه کتابی در بخش محیط زیست با عنوان «دگرگونی؛ سرمایه‌داری علیه محیط زیست» موفق شد این جایزه را از آن خود کند.

در بخش شعر نیز آن والدمن موفق شد با مجموعه سه‌گانه‌ای برای عشق جایزه یک عمر دستاورد ادبی را به کارنامه ادبی‌اش اضافه کند.

جایزه کتاب سال ایالات متحده آمریکا هر سال با همکاری بنیاد کلمب برگزار می‌شود. این جایزه برای نخستین بار در سال ۱۹۷۸ در آمریکا برگزار شد. هئیت داوران این جایزه هر سال در بخش‌های مختلف ادبی، غیرادبی، شعر و در دیگر حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی برترین آثار را انتخاب و معرفی می‌کنند. پیش از این نویسندگان، دانشمندان، شاعران و مورخان مختلفی نظیر ادوارد سعید، تونی موریسون، ایزابل آلنده، بل هوکز، دان دلیو، رابین دی جی کلی، جوی هارجو و گری سیندر موفق به دریافت این جایزه شده‌اند.

نظر شما