شناسهٔ خبر: 35514 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مشکلات هنرمندان در انتهای کوچه تاریک

کارگردان نمایش ترانه ای در انتهای کوچه تاریک می گوید: خط اصلی شکل گیری داستان و اجرای این اثر نمایشی بر محور روایت مشکلات و مصائب هنرمندانی است که بیماری سرطان کام زندگانی آنها را تلخ کرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ ناصح کامگاری با بیان آنکه نمایش ترانه ای در انتهای کوچه تاریک تازه ترین تجربه کارگردانی او، روزهای آخر تمرین برای آغاز اجرای عمومی از ۱۲ مردادماه را پشت سر می گذارد، گفت: این اثر در کنار روایت داستان تلخ آن درباره هنرمندانی که درگیر بیماری سرطان هستند و روزگار را به سختی پشت سر می گذارد سعی کرده در لحن و روایت از چاشنی موسیقی و طنز بهره ببرد.

وی ادامه داد: انتخاب این موضوع در حقیقت بخشی از دغدغه ذهنی و البته اتفاقات متعددی بود که طی سال های اخیر با مواجهه هنرمندان با بیماری سرطان و البته درگذشت و غم از دست دادن برخی از آنها ذهن و روان من را به خود مشغول کرده بود و در حقیقت این اثر شاید ادای دینی به دیدن روزهای زندگی هنرمندانی چون محمود استاد محمد و مصطفی عبداللهی باشد و در این نمایش برش های از زندگی و یا تکه کلام های آنها نیز استفاده شده است.

به گفته این کارگردان و مدرس شناخته شده تئاتر، با وجود بهره بردن داستان این نمایش از فضایی غمبار اما تلاش شده تا در روایت اثر از موسیقی و فضای طنز نیز بهره ببریم تا مخاطب تنها درگیر بعد تراژیک داستان نشود.

وی همچنین درباره حضور متفاوت حامد بهداد و گوهر خیراندیش در این اثر گفت: در حقیقت بهداد نقش دوست و خیراندیش نقش مادر قهرمان این نمایش را ایفا می کنند و حضور آنها به صورت تصویری ثبت شده تا در جنس روایت و کارگردانی اثر نیز با تنوع دیداری برای مخاطبان مواجه باشیم.

کارگردان نمایش بهار آدم برفی با اشاره به این مساله که علی بی غم، توماج دانش بهزادی، سوسن مقصودلو، ریحانه سلامت، مینوش رحیمیان و هدی والی بازیگران نمایش ترانه ای در انتهای کوچه تاریک را تشکیل می دهند گفت: در این نمایش برخلاف آثار قبلی ام تمام تلاش خود را به کار گرفته ام تا از دغدغه زبان ادبی که همواه به آن تعلق خاطر دارم فاصله بلگیرم و فرم زبانی این اثر تئاتری را به زبان محاوره نزدیک کنم.

نظر شما