شناسهٔ خبر: 35654 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۱۰ کتاب توصیه شده برای کودکان از سوی معلمان انگلستان

معلمان انگلستان ۱۰ کتاب از داستان‌های کلاسیک مناسب برای کودکان دوره ابتدایی را انتخاب و معرفی کرده‌اند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ در راس کتاب‌های توصیه شده مناسب برای کودکان دوره ابتدایی را که ۵۰۰ معلم عضو «انجمن ملی معلمان انگلیسی» انتخاب کرده‌اند، «چارلی و کارخانه شکلات» نوشته «رولد دال» قرار دارد؛ وی تنها نویسنده‌ای است که دو اثر از او در فهرست دیده می‌شود. پس از این کتاب که ۵۱ سال پیش منتشر شده‌ است، «شب‌بخیر آقای تام» و شاهکار «آلیس در سرزمین عجایب» نوشته «لوییس کارول» قرار دارد.

هم‌چنین در فهرست کتاب‌های مناسب برای کودکان دوره ابتدایی عناوین جدیدی به چشم می‌خورد که پیش از این از آن‌ها نامی برده نشده بود؛ از جمله این کتاب‌ها می‌توان به «گروفالو» (Gruffalo) نوشته «جولیا دونالدسون» اشاره کرد. این درحالی است که کتاب‌های «هری پاتر» در این فهرست جای نگرفته و داستان‌های «دیوید ویلیامز» با عناوین «دندان‌پزشک شیطانی» و «خاله غیرقابل تحمل» که جزو پرفروش‌های کتاب‌های کودکان بوده است نیز شانس قرار گرفتن در این فهرست را نداشت.

بسیاری از داستان‌هایی که در این فهرست قرار دارند تا کنون بارها به صورت نمایش و یا فیلم مورد اقتباس قرار گرفته‌اند.

کتاب‌های مناسب برای کودکان دوره ابتدایی به ترتیب عبارتند: «چارلی و کارخانه شکلات» نوشته «رولد دال»، «شب‌بخیر آقای تام» نوشته «میشل ماگوریان»، «آلیس در سرزمین عجایب» نوشته «لوییس کارول»، «ماتیلدا» نوشته «رولد دال»، «گروفالو» نوشته «جولیا دونالدسون»، «تاریخ‌چه نارنیا» اثر «سی‌اس لوییس»، «کرم خون‌خوار بسیار گرسنه» نوشته «اریک کارل»، «به شکار خرس می‌رویم» نوشته «مایکل روزن»، «قدم زدن با سگ» نوشته «شرلی هیوز»، «جایی که چیزهای وحشی هستند» نوشته «موریس سنداک».

نظر شما