شناسهٔ خبر: 35742 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تجربه «عاشقی را با حال و هوای پشه های لهیده»

کتاب«عاشقی با حال و هوای پشه های لهیده» نوشته حمید اباذری است که توسط نشرققنوس منتشر شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ «عاشقی با حال و هوای پشه‌های لهیده» ازهشت داستان کوتاه با عناوین «آنا»، «تکیه‌ام سال‌هاست به کُنار است»، «بزک یا خودآرایی»، «حافظه اول؛ حافظه دوم»، «سونات اُرس»، «شطحیات عاشقانه مستعدترین مجرد قرن»، «عاشقی با حال و هوای پشه‌های لهیده» و «کودکانه»تشکیل شده است.

حمید اباذری به سال ۱۳۵۹ در اصفهان زاده شده است. پیش از این بیشتر به واسطه نوشتن داستانهایی برای کودکان و نوجوانان، به عنوان نویسنده‌ای برای این گروه سنی شناخته می‌شد. خائن دوجانبه (سروش ۱۳۹۱) هوشا در جست‌وجوی راز زیست گنبد(امیرکبیر ۱۳۹۲) و آرمان در جست‌وجوی دوست (چکه ۱۳۹۳) از جمله آثار نوشته شده توسط او برای کودکان و نوجوانان هستند.

در سال‌های اخیر اباذری با انتشار داستانهایی پراکنده در فضای مجازی نوشتن برای مخاطبان بزرگسال را نیز تجربه کرد وسرانجام با انتشار مجموعه داستان «عاشقی با حال و هوای پشه‌های لهیده» در این حوزه رسما اعلام حضور کرد.

در آثار اباذری حال هوای جنوب و زندگی مردمان این خطه جایگاه بخصوصی دارد. داستانهای او به زبان اول شخص و به شکلی ساده و روان روایت می شوند که موجب راحتی ارتباط خواننده با آنهاست.

«عاشقی با حال و هوای پشه های لهیده» زندگی آدمهای تنها در جامعه اغلب شلوغ این روزگاررا روایت می کند آدم هایی در دنیای واقعی از برقراری ارتباط لازم با افراد پیرامون خود عاجز هستند، برای همین به رویا و خیال پناه می برند و در آن محیط خیالی برای خود دنیای موردنظر را خلق می کنند اما معمولاً در لحظه اوج این خیال شورانگیز با تلنگری که از واقعیت بیرون می آیند و در مواجه با واقعیت بیرون بیش از پیش افسرده می شوند.

چاپ اول کتاب«عاشقی با حال و هوای پشه های لهیده» درنوشته حمید اباذری در ۱۲۰ صفحه از سوی انتشارات ققنوس در تهران چاپ و منتشر شده است.

نظر شما