شناسهٔ خبر: 35903 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هفدهمین پوستر مسیر با عنوان طرح کلی اندیشه اسلامی قرآن منتشر شد

هفدهمین شماره پوستر «مسیر» با نام طرح کلی اندیشه اسلامی قرآن توسط فرهنگسرای سرو در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ هفدهمین شماره پوستر مسیر که با سؤال چه بخوانیم؟ و به چه ترتیبی؟، پیشنهاد مسیر مطالعه کتب انقلاب اسلامی است، به معرفی کتاب آیه نور و هنر می پردازد.

کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن مباحث ضروری دین را از نگاه مقام معظم رهبری بیان کرده و بازتاب نگاه نو و بدیع معظم له به مفاهیم دینی است. این کتاب سلسله جلسات مقام معظم رهبری در مسجد امام حسن مجتبی(ع) مشهد مقدس که در سال ۱۳۵۳ شمسی برگزار شده را ارائه کرده است.

حضرت آیت الله خامنه ای در روزهای آخر تابستان سال ۱۳۵۳ هر روز ماه مبارک رمضان، بعد از نماز ظهر و عصر، قرآن به دست پشت تریبون می ایستادند و یک ساعت با حرارت سخنرانی می کردند، که حاصل این سخنرانی ها در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن گردآوری شده است. کتاب حاضر کتابی منحصر به فرد در زمینه اندیشه اسلامی است؛ عموم کتابهایی با نام اندیشه اسلامی یا اصول یا عقاید نوشته شده اند اصول اعتقادی دین را بیشتر به عنوان مفاهیم ذهنی تلقی کرده و در مقام اثبات و درستی این اصول و پاسخ گویی به شبهات مطرح شده هستند.

مسیر

برخلاف این کتابها طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن مباحث ضروری دین را به گونه ای تعهدآفرین معرفی کرده است. این کتاب با مبنا قراردادن آیات قرآن برای تبیین اصول اعتقادی اسلامی کتابی است وحدت آفرین برای امت اسلامی و معظم له در آن زمان در دستهای پنهان استعمار را در ایجاد اختلاف بین امت اسلامی به خوبی می دیدند، لذا با تکیه اصول اساسی اعتقادی اسلامی مانند توحید زمینه وحدت امت اسلامی را فراهم آورده اند.

علاقه مندان جهت مشاهده و استفاده از فایل این اثر، می توانند به نشانی اینترنتی sarv.farhangsara.ir و یا  instagram.com/farhangsara_sarv مراجعه کنند.

نظر شما