شناسهٔ خبر: 35931 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چشم‌انداز همدان: پایلوت برنامه‌های فرهنگی و هنری کودک و نوجوان

محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: توجه به فرهنگ نوعی رسالت است و خوشبختانه استان همدان با توجه به سابقه فرهنگی و هنری درخشان، چهره‌های ارزشمندی به فرهنگ و هنر ایران زمین معرفی کرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در دیدار با ستاد برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان استفاده از تمامی ظرفیت های فرهنگی و تاریخی شهر همدان را برای برگزاری هرچه با شکوه تر این رویداد بزرگ بین المللی مورد تاکید قرار داد.

در این جلسه که روز پنجشنبه ۸ مرداد در محل استانداری همدان برگزار شد فاضل عبادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و رییس جشنواره گفت: اولویت ما در برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک  نوجوان، تحقق عدالت فرهنگی و واگذاری امور به هنرمندان است.

وی با تاکید بر همکاری اهل فرهنگ و هنر در برگزاری جشنواره گفت:سال گذشته در بیست و یکمین دوره جشنواره بیش از یک هزار نفر از هنرمندان استان در برگزاری جشنواره مشارکت داشتند و همین امر باعث شد جشنواره به نحو مطلوبی برگزار شود.

وی با اشاره به بخش های هشتگانه جشنواره ادامه داد: امسال هم قصد داریم امور جشنواره را به اهل آن بسپاریم، ضمن اینکه همه مسئولان استانی نیز درگیر برگزاری جشنواره هستند و از آن حمایت می کنند.

محمد ابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز تاکید کرد: توجه به فرهنگ نوعی رسالت است و خوشبختانه استان همدان با توجه به سابقه فرهنگی و هنری درخشان، چهره‌های ارزشمندی به فرهنگ و هنر ایران زمین معرفی کرده است.

وی هزینه در حوزه فرهنگ را سرمایه گذاری دانسته و گفت: همدان ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری فرهنگی دارد. این استان می‌تواند به پایگاه خوبی برای برگزاری برنامه‌های کودک و نوجوان از جمله جشنواره های بین المللی تئاتر و فیلم کودک و نوجوان تبدیل شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: برگزاری اینگونه جشنواره ها ضمن توجه به بعد آموزشی و معرفی داشته های غنی فرهنگی به نسل آینده ساز، نشاط اجتماعی هم به همراه دارند و نباید فراموش کنیم جامعه ای به خوبی می تواند مسیر توسعه را طی کند که شاد باشد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از برگزاری این جشنواره در همدان گفت: علی رغم همه مشکلات موجود، همدان برای برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان هم اعلام آمادگی کرده است و ما تلاش می کنیم همدان به پایلوت برنامه های فرهنگی و هنری کودک و نوجوان تبدیل شود.

وی در بخش پایانی جلسه با اشاره به این که سال ۹۴ به نام میرسیدعلی همدانی نامگذاری شده و مهرماه امسال همایش بین‌المللی این عارف بزرگ در همدان برگزار خواهد شد گفت: به نظر می رسد برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان فرصت مناسبی برای معرفی ایشان باشد و من پیشنهاد می کنم در صورت امکان نمایشی هم در این خصوص برنامه ریزی شود.

بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۹ تا ۱۵ مهرماه ۹۴ با دبیری شهرام کرمی در شهر تاریخی همدان برگزار می شود.

نظر شما