شناسهٔ خبر: 36020 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«آدمک‌ها» در تماشاخانه مشایخی

نمایش «آدمک‌ها» به کارگردانی رامونا خانقایی از ۱۵ مرداد راس ساعت ۱۸ در تماشاخانه مشایخی روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛  دور جدید نمایش در تماشاخانه مشایخی با نمایش «آدمک‌ها» به کارگردانی رامونا خانقایی آغاز می‌شود.

«آدمک‌ها» داستان زنی است که در دوراهی انتخاب قرار می‌گیرد و با تصمیم‌گیریش سرنوشت متفاوتی برای خود و فرزندش رقم می‌زند.اکنون بعد از گذشت سال‌ها شاهد روایت آنان از زندگی‌شان و آن اتفاق سرنوشت‌ساز هستیم.

رامونا خانقایی که تحصیل کرده دانشگاه هنر تهران در رشته کارگردانی است، پیش از این نمایشنامه «یرما» نوشته لورکا را در هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی روی صحنه برده بود.

وی که در «یرما» بر پایه داستانی زنان این اثر شیوه اجراییش را انتخاب نموده بود، به نظر می‌رسد با به سراغ موضوعی زنانه رفته است. طبقه گفته کارگردان در این اجرا ذهنیات مادر از طریق نمایش آنچه در گذشته اتفاق افتاده و آنچه پسر از آن روز در ذهن می‌بیند، بواسطه عروسک به تصویر کشیده می‌شود. 

همانطور که در «یرما» میان مادر بودن و همسر بودن گویا یک انتخاب وجود دارد، در این اثر نیز یک زن میان مادر بودن و همسر بودن یکی را باید انتخاب کند. چنین موقعیتی برای او ایجاد سردرگمی می‎‌کند و مانع شناخت کافی از خود و خواسته‌هایش می‌شود. او قدرت انتخاب و پذیرش عواقب آن را ازد ست می‌دهد. 

«آدمک‌ها» که توسط شخص رامونا خانقایی نیز نوشته شده است با حضور کامبیز منصف، آوا گنجی، فرنوش مرواری، نسیم بهادری، پریسا رحیمی از نجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ در تماشاخانه مشایخی واقع در خیابان انقلاب، ضلع شمال غرب چهارراه ولیعصر، جنب داروخانه، پلاک ۱۴۷۸ راس ساعت ۱۸ روی صحنه خواهد رفت.

نظر شما