شناسهٔ خبر: 36092 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اراده جدی برای حضور ادبیات ایران در صحنه بین‌المللی وجود ندارد

مدیر آژانس ادبی غزال با بیان اینکه به دلیل بالا بودن هزینه‌ها فعالیت این آژانس ادبی محدود شده است، گفت: ما در نمایشگاه کتاب فرانکفورت غرفه نداریم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علیرضا ربانی مدیر آژانس ادبی غزال در پاسخ به این سوال که آیا آژانس‌های ادبی ایرانی از جمله غزال جوان در نمایشگاه‌های امسال مسکو و فرانکفورت حضور دارند؟، گفت: ما امسال در نمایشگاه کتاب فرانکفورت غرفه نخواهیم داشت اما با تعدادی از آژانس‌ها و ناشران در غرفه‌های خودشان ملاقات خواهیم کرد.

وی افزود: به علت مشکلات موجود فعالیت را محدود کرده‌ایم چون هزینه‌ها سنگین است و تا زمانی که اراده جدی برای حضور ادبیات ایران در صحنه بین‌المللی فراهم نشود و کمک برای ترجمه آثار در قالب گرانت شکل نگیرد، کاری جدی شکل نخواهد گرفت.

یادآوری می‌شود، کار اصلی آژانس‌های ادبی زمینه‌سازی برای فروش رایت کتاب‌های ناشران ایرانی، خرید رایت کتاب‌های ناشران خارجی و یا مبادله رایت این کتاب‌ها در بازارهای جهانی است و مسئولان وزارت ارشاد نیز همواره اعلام کرده‌اند که هدف اصلی از حضور ایران در نمایشگاه‌هایی بزرگ کتاب مانند فرانکفورت، فروش رایت کتاب‌های ایرانی و یا مبادله رایت آنها با کتاب‌های ناشران خارجی است.

نظر شما