شناسهٔ خبر: 36192 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رضا یزدانی ˝نوستالژی‌˝ خود را پیش‌فروش کرد

رضا یزدانی خواننده موسیقی راک اولین آلبوم تصویری خود را با نام ˝نوستالژی˝ را منتشر می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ در این آلبوم مجموعه‌ای از کلیپ‌های ترانه‌های محبوب این خواننده گنجانده شده که در نوع خود نوآوری جدیدی در بازار موسیقی پاپ است.

سایت فروش اینترنتی "بیپ تونز" پیش فروش این آلبوم را آغاز کرده و در خصوص این آلبوم نیز متن زیر را منتشر کرده ست: “آنجلینا جولی و بِرد پیت وسط خانه‌شان به یکدیگر شلیک می‌کنند. یک لحظه فکر می‌کنی اشتباه آمده‌ای: خانم و آقای اسمیت" وسط آلبوم رضا یزدانی چه می‌کنند؟ بعد، گوشت تیز می‌شود به صدای خواننده راک ایرانی:

زل می زنم به چشمات

با میمیک بِرد پیت

تو نقش روبرومی

آهای خانوم اسمیت

و تازه میفهمی جریان از چه قرار است: فیلم پرطرفدار هالیوودی دستمایه کلیپ "نقش اول" در آلبوم تصویری رضا یزدانی شده: آلبوم "نوستالژی".

چنان که سبک رضا یزدانی است، آهنگ های این آلبوم همه پر از خاطره بازی هستند و پر از گیتار الکتریک. موزیک ویدئوها ساختارشکنانه هستند: رضا یزدانی را در "هذیون" زیر آب در استخر، با چارپایه و گیتار می بینیم که می نوازد و می خواند، یا در کلیپ "ما" با مونوپاد از خودش فیلم گرفته. بعضی از موزیک ویدئوها فضایی فانتزی دارند: در "مهتاب تو فانوس" در نقش گوینده اخبار و گیتاریست دوره گرد ظاهر می شود، یا در "تصادف ناجور" ناگهان افسار اسبی را به دست می گیرد و وارد می شود "انقدر نجیبم این روزا که همه فکر می کنن، هه، اسبم!".

انیمیشن و افکت های تصویری زیاد به کار رفته: در "وقتی تو رفتی"، فضایی سیاه و سفید و حزن آلود با حرکات پر تکان دوربین ترسیم شده که در آن رضا یزدانی را روی اسکله ای چوبی، پشت پنجره در کنار درختی خزان زده و در خانه ای انیمیشنی می بینیم، در "کافه رویا" گیتار می زند و موهایش در باد پریشان است، در "پیکان" کنار جاده ای انیمیشنی ایستاده و پیکان گوجه ای روی زمین خیس می لغزد.

شعرها به زبان "خودمانی" رضا یزدانی است: "سر این قرار خیالی، یه جا تا ابد وایسم علافی نیست"، "تو این روزای سیاه و مریض، فقط یه کمی چای واسه من بریز"… و باز هم خاطره بازی با تهران، شهری که دوستش می دارد: در "تهران گردی" کنار دریاچه ای ایستاده و تهرانِ دودآلود از دور پیداست، "نوستالژی" هم پر از نقاشی های ماژیکی لاله زارِ قدیم است، خیابان محبوبش.”

نظر شما