شناسهٔ خبر: 36340 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازگشت «دكتر ژيواگو» در پنجاهمين سال اكرانش

همزمان با پنجاهمين سال اكران فيلم سينمايي «دكتر ژيواگو»، نسخه ترميم شده آن به نمايش درمی‌آيد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فيلم رمانس حماسي ديويد لين كه با بازي عمر شريف و جولي كريستي شهرتي جهاني يافت، امسال به مناسبت پنجاهمين سال اكرانش، بازسازي شده و دوباره به نمايش در مي‌آيد.

اين فيلم در سينماهاي بريتانيا از ۲۷ نوامبر با نسخه بازسازي شده با كيفيت  ۴K توسط انستيتو فيلم بريتانيا اكران مي‌شود . اين انستيتو از ماه اكتبر تا دسامبر را به مرور و نمايش فيلم‌هاي عاشقانه اختصاص داده است.

«دكتر ژيواگو» كه با اقتباس از رمان ماندگار بوريس پاسترناک ساخته شده پنج جايزه اسكار را از آن خود كرد. اين فيلم كه به نوعي عليه انقلاب اكتبر روسيه است، از پيش از جنگ جهاني اول شروع مي‌شود و دانشجوی پزشكي به نام يوري ژيواگو را كه عمر شريف در نقش او بازي كرده بود در نقطه تمركز قرار مي‌دهد. او با دختر زيبايي به نام لارا با بازي كريستي آشنا مي‌شود و دست سرنوشت آنها را در موقعيت‌هاي مختلف در كنار هم قرار مي‌دهد. با اين حال رويدادهاي غيرقابل پيش بيني آن روزها، در روسيه پهناوري كه از هر سو مورد تهاجم بود، آنها را از يكديگر جدا مي‌كند. تام كورتني و الک گينس ديگر بازيگران اين فيلم به يادمادني هستند.

موسسه فيلم بريتانيا اكران مجدد اين فيلم را با همكاري كمپاني برداران وارنر انجام داده كه عناوين به يادماندني چون «بليد رانر»، «۲۰۰۱: اوديسه فضايي» و «درخشش» را ترميم و اكران كرده است.

انستيتو فيلم بريتانيا براي فصل بعد به سراغ فيلم‌هاي علمي-تخيلي و گوتيک مي‌رود. 

نظر شما