شناسهٔ خبر: 36444 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار سلسله کتاب‌های افسانه‌شناسی و دایره‌المعارف اقوام ایرانی

پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انتشار سلسله کتاب‌های افسانه‌شناسی و همچنین دایره‌المعارف اقوام ایرانی (سیستان و بلوچستان) را در دستور کار دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ علیرضا حسن‌زاده، رییس پژوهشکده مردم شناسی تصریح کرد: دایره‌المعارف اقوام ایرانی( استان سیستان و بلوچستان) که حاصل تحقیق و نگارش دکتر موسی محمود زهی است در ابتدای سال ۱۳۹۴ به پایان رسید.

وی افزود: دایره‌المعارف یاد شده سعی دارد تا جلوه‌های مهم و کلیدی فرهنگ مردم سیستان و بلوچستان را معرفی و تبیین کند.

به گفته حسن‌زاده، در این دایره‌المعارف موضوعاتی همچون، غذا، پوشاک، روایت‌های محلی زیرساخت گردشگری، زبان و... در استان سیستان و بلوچستان مورد بررسی و اشاره قرارگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشکده مردم‌شناسی در تلاش است تا این دایره‌المعارف را به زودی منتشر کند.

رییس پژوهشکده مردم‌شناسی همچنین از انتشار سلسله کتاب‌های افسانه‌شناسی توسط این پژوهشکده خبر داد.

حسن‌زاده گفت: کتاب «تحلیل افسانه سنگ صبور» اثر کارن میلر به دو زبان فارسی و انگلیسی و کتاب «افسانه‌های جهان زیرین» اثر تعدادی از پژوهشگران افسانه و اسطوره به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می‌شود.

به گفته وی، کتاب «تحلیل افسانه جهان تیغ» اثر مریم نعمت طاووسی، کتاب «تحلیل افسانه نارنج و ترنج» از محمدحسین باجلان فرخی و کتاب «کودکان و جهان افسانه» از علیرضا حسن‌زاده نیز در قالب سلسله کتاب‌های افسانه‌شناسی در سال ۱۳۹۴ منتشر می‌شود.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد که کتاب‌هایی نیز در قالب مجموعه مقالات با همکاری نویسندگان و محققان حوزه‌های مختلف از سوی این پژوهشکده منتشر خواهد شد.

نظر شما