شناسهٔ خبر: 36591 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تعبیردو نماینده مجلس از حواشی فیلم قصه ها: نگاه سیاسی را از سینما برداریم

دو نماینده مجلس شورای اسلامی معتقدند در برخورد با حوزه هنر به ویژه سینما باید ضمن پرهیز از رفتارهای سیاسی به هنرمندان اجازه داد تا با فراغ بال به طرح مشکلات و معضلات اجتماعی بپردازند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتقاد از فیلم قصه ها ناشی از دیدگاه های سیاسی و گروهی و جریان های حزبی بوده و از واقعیت به دور است.
سیدرمضان شجاعی کیاسری افزود: معتقدم اگر هم اکنون در جامعه شاهد ناهنجاری های زیادی هستیم به واسطه این است که رسانه ها به وظایف خویش عمل نکرده اند.
وی گفت: رسانه ها یه منزله آیینه جامعه تلقی می شوند و بر همین اساس اگر ناهنجاری در کشور وجود دارد باید آنان این مشکلات را به رخ مسوولان و شهروندان بکشند.
به گفته شجاعی کیاسری ، اینکه با نگاه تند و افراطی همیشه مدعی خوب بودن همه چیز باشیم و به نوعی جامعه را گل و بلبل تلقی کنیم؛ هیچ دردی را از کشور دوا نمی کند.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید برای اصلاح مشکلات و ناهنجاری های کنونی جامعه نگاه های تند و افراطی و غیرواقعی تصحیح شوند.
وی یادآور شد: متاسفانه هم اکنون جامعه دچار افراط و تفریط است و باید این موضوع علمی را بپذیریم که طرح مشکلات و معضلات به نوعی بخشی از مسیر حل آن به شمار می رود.
شجاعی کیاسری اظهار داشت: سینما، تئاتر، کتاب، رادیو و تلویزیون از جمله رسانه هایی هستند که از جمله ماموریت های آنان نشان ناهنجاری ها به مسوولان است.
این عضو شورای سیاستگذاری بر سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: رسانه های کشور در راستای ماموریت خطیرشان که همان آگاه سازی جامعه از واقعیت های کنونی است؛ نباید از هیاهو و جوسازی های کاذب واهمه ای داشته باشند.

** نگرش آسیب های اجتماعی با عینک سیاسی منجر به بازندگی طراحان آن می شود 
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به آسیب های اجتماعی با عینک سیاسی بنگریم به طور حتم بازنده اصلی خواهیم بود. 
عبدالرضا عزیزی نیز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد حواشی به وجود آمده فیلم قصه ها اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی جامعه ما سکوت فرهنگی در کشور است. 
وی گفت: گاهی این سکوت آنچنان ادامه می یابد که دیگر به قول معروف کار از کار گذشته و با مشکلات عدیده ای در جامعه مواجه شده ایم. 
نماینده مردم شیروان در مجلس نمونه بارز این امر را معضل ایدز عنوان کرد و افزود: پنهان کاری در مورد این بیماری آنقدر طول کشید که استانداران در روز جهانی ایدز زنگ خطرش را در مدارس زدند. 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید مسوولان و فرهیختگان جامعه با شهروندان صادق باشند و مشکلات و معضلات را برای علاج آن بیان کنند.
عزیزی یادآور شد: اگر رسانه ها همچون سینما و رادیو و تلویزیون آسیب های اجتماعی را به مسوولان و شهروندان گوشزد نکنند به طور حتم روزی این دمل چرکین سر باز خواهد زد. 
وی اظهار داشت: معتقدم بهترین درمان پیشگری است و باید علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد و بر همین اساس نیز نباید از آثار منتقدانه هنرمندان دل نگران شد. 
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: باید آسیب های اجتماعی از طرق مختلف همچون سینما، روزنامه، کتاب، رادیو و تلویزیون و غیره گوشزد شود تا همگان به درمان آن بیاندیشند. 
وی افزود: حساسیت بی مورد مسوولان به آثار انتقادی هنرمندان را باید به منزله زنگ خطری دانست که سبب گسترش پنهان معضلات و ناهنجاری ها می شود. 
عزیزی خاطرنشان کرد: برخی افراد به قول رهبر انقلاب دلسوز هستند اما بصیرت ندارند و در این مساله فیلم قصه ها نیز این مثال صادق است؛ چرا که اگر بصیرت داشتند باید به فکر علاج درد می پرداختند. 
فیلم سینمایی قصه ها به کارگردانی رخشان بنی اعتماد که پس از حاشیه های فراوان اکران خود را در سینما های کشور به پایان رساند به سبب قانع نشدن یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس بار دیگر پای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به صحن علنی خانه ملت باز کرده است. 

نظر شما