شناسهٔ خبر: 36607 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«بیضایی» به سنگلج می‌آید/ سه مجلس از اساطیر ایرانی

نمایش «بیضایی» نوشته و کارگردانی محمد مساوات که در سه مجلس داستان اساطیر ایرانی را به شیوه ای نو روایت می کند پس از اجرا در جشنواره آیینی و سنتی از ۱۵ مهر در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نمایش «بیضایی» نوشته و کارگردانی محمد مساوات قرار است بعد از اجرا در جشنواره آیینی و سنتی از ۱۵ مهرماه در تماشاخانه سنگلج به اجرای عمومی برود.

این اثر نمایشی به شیوه ای مدرن داستان های اسطوره ای ایرانی را به تصویر می کشد به این ترتیب که در سه مجلس داستان «رستم و سهراب»، «سیاوش و سودابه»، و «ضحاک» به شیوه‌ای نو اما بر پایه نمایش های آیینی و سنتی روایت می شود.

این نمایش زبان آهنگین و فرم نمایشی خود را از آثار بهرام بیضایی از جمله «مجلس سهراب کشی» وام گرفته است.

محمدعلی محمدی، بانیپال شومون، احسان بهلولی، مجتبی فلاحی، حمیدرضا محمدی، پریسا درخشنده، رومینا مومنی، مرضیه بدرقه و نازنین بابایی بازیگران این اثر نمایشی هستند. سمانه احمدی مطلق به عنوان طراح لباس و حامد حبیب زاده به عنوان آهنگساز در این اثر نمایشی حضور دارند.

نمایش «بیضایی» ۸ شهریور ماه در دو نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در قالب جشنواره آیینی و سنتی در تماشاخانه سنگلج به صحنه می رود و از ۱۵ مهرماه نیز اجرای عمومی خود را در این تماشاخانه آغاز خواهد کرد.

نمایش «بیضایی» پیش از این در بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه در حوزه هنری به صحنه رفته و با استقبال نیز روبرو شده بود.

نظر شما