شناسهٔ خبر: 36644 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امکان خروج موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی از سطح ۵

دبیر اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی گفت: اگر ۱۲ موسسه غیرانتفاعی که در سطح پنج سطح بندی وزارت علوم قرار گرفته اند، شاخص‌های مورد نظر برای ارتقاء را در مدت ۶ ماه کسب کنند، از سطح پنج خارج می شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر علی آهون منشدر خصوص ۱۲ موسسه ای که در رتبه بندی وزارت علوم، در سطح پنج قرار گرفته اند گفت: وزارت علوم سطح بندی موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی را در پنج سطح اعلام کرد.

وی ادامه داد: ۱۲ موسسه در این سطح بندی در پنج سطح قرار گرفتند و به این ۱۲ موسسه ۶ ماه فرصت داده شده است که در طول این ۶ ماه خود را با شرایط و شاخص های مورد نظر وزارت علوم وفق دهند.

دبیر اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی ادامه داد: این موسسات باید طی ۶ ماه فرصتی که به آنها ارایه شده، نقایص موجود موسسه های مذکور را حسب نظر وزارت علوم برطرف کرده و جایگاه خود را ارتقاء دهند.

دبیر اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی یادآورشد: البته هر پنج سطحی که وزارت علوم اعلام کرده بود این اختیار را دارند که در راستای ارتقاء خود کار کنند، اما موسسات سطح پنج، به دلیل اینکه ۶ ماه وقت دارند و ممکن است برای تغییر وضعیت با کمبود زمان مواجه شوند، احساس عدم پایداری در این موسسات بیشتر است.

آهون منش افزود: این احساس نگرانی باعث شده این ۱۲ موسسه عکس العمل نشان دهند که به آنها اعلام کرده ایم، اگر می توانید شرایط را تغییر دهید و یا دلایل و یا مدارکی که شما را از محدوده سطح پنج جدا می کند و در سطح بالاتر قرار می دهد به وزارت علوم ارایه دهید تا وزارت علوم پاسخگوی نیاز شما باشد و سطح پنج را تغییر دهد.

وی یادآورشد: البته این سطح بندی و محدودیت زمانی آن برای مدت ۶ ماه موقتی است و اگر این ۱۲ موسسه و واحد غیرانتفاعی بتوانند، شاخص های مورد نظر وزارت علوم را برای ارتقاء کسب کنند، بلافاصله از طریق وزارت علوم پذیرفته  می شود و این موسسات از سطح پنج خارج شده و بحث ممنوعیت توسعه و یا انحلال آن‌ها دیگر وجود ندارد.

نظر شما