شناسهٔ خبر: 36760 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دو کتاب سیدعلی شجاعی در نمایشگاه فرانکفورت

دو جلد از سه‌گانه فلسفی کودکانه سیدعلی شجاعی با عنوان‌های "اگر آدم برفی‌ها آب شوند" و "احتیاط خطر همه موش‌ها ... و دیگران" در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت حضور خواهند داشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از  ایسنا، "اگر آدم برفی‌ها آب شوند" اولین جلد از سه‌گانه کتابهای فلسفه برای کودکان به قلم شجاعی است که به گفته نویسنده، در سال ۲۰۱۳ برنده جایزه آکادمی برلین در بخش تصویرگری و منتخب فستیوال ادبی آلمان شده و رایت فروش بین‌المللی آن در اختیار انتشارات بائوباب قرار گرفته است. یک ناشر سوییسی این کتاب را به زبان آلمانی ترجمه کرده است.

 

داستان این کتاب درباره کودکان روستایی است که با زحمت زیاد آدم برفی بزرگی می‌سازند اما یک روز وقتی مردم روستا از خواب بیدار می‌شوند با فرمان‌های پی در پی آدم برفی مواجه می‌شوند و آدم برفی همه آنها را ناراحت می‌کند. آخر سر هم در مقابل خورشید می‌ایستد و نمی‌گذارد بهار به روستا بیاید.

 

این کتاب با تصویرگری الهه طاهریان همراه است و انتشارات نیستان آن را منتشر کرده است.

 

کتاب "احتیاط خطر اصلی موش‌ها ... و دیگران" با تصویرگری نازنین عباسی دومین جلد از سه‌گانه کتابهای فلسفی شجاعی است که با زبان قصه به سراغ مفاهیم فلسفی و جامعه‌شناسی مدرن ویژه کودکان رفته است.

 

نویسنده در این کتاب داستانی از حمله موش‌ها به مردم یک روستا روایت می‌کند؛ هجومی که مردم را ناچار می‌کند برای دفع حمله موش‌ها از گربه‌ها کمک بگیرند؛ غافل از این که گربه‌ها شریک دزد و رفیق قافله‌اند.

 

مسوولیت نشر این کتاب را نیز انتشارات نیستان بر عهده دارد و هر دو کتاب با کمک آژانس بین‌المللی کیا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در کنار تعداد دیگری از کتابهای کودک و نوجوان عرضه خواهند شد.

نظر شما