شناسهٔ خبر: 36770 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تئاتر رضوی باید هدف گذاری و نگاه حرفه ای داشته باشد

قاسم زارع گفت: بعضی متن ها با چند دیالوگ تغییر به تئاتر رضوی تبدیل می شوند و به این شکل فایده ای ندارند. اگر جشنواره می خواهد مستمر و پویا باشد باید به سمت اجراهایی نظیر «نیم مرده» علی عابدی بروند و گرنه راهی به پیش نمی برند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ قاسم زارع درباره جشنواره تئاتر رضوی به خبرنگار تئاتر شبستان در بجنورد گفت: جشنواره رضوی پس از دو سال توقف، مجدد راه افتاده و وقتی جشنواره ای با وقفه مواجه می شود، در شروع دوباره به یک جشنواره نوپا شبیه است.

عضو هیئت داوران دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی تصریح کرد: اگر برای دوره های آتی جشنواره برنامه ریزی شود، می توان به آینده آن امیدوار بود. در واقع تا نگاه حرفه ای به جشنواره تئاتر رضوی وجود نداشته باشد، این جشنواره هم به دیگر جشنواره های موضوعی کشور تبدیل می شود. جشنواره هایی که جریان ساز نشدند و حتی تاثیری بر تئاتر کشور هم نتوانستند بگذارند و در نتیجه متوقف شدند.

بازیگر با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران با اشاره به اینکه وقتی نگاه حرفه ای وجود ندارد، جشنواره نمی تواند راه مشخصی را طی کند، گفت: اگر می خواهیم جشنواره ای با موضوعیت خاص داشته باشیم، باید برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص داشته باشیم. 

زارع درباره اینکه نمایش های جشنواره تا چه حد بدیع بوده اند نیز گفت: بیشتر تکرار گذشته است. بعضی متن ها با چند دیالوگ تغییر به تئاتر رضوی تبدیل می شوند و متاسفانه به این شکل راه به جایی نمی برند. اگر جشنواره می خواهد مستمر و پویا باشد باید به سمت اجراهایی نظیر «نیم مرده» علی عابدی بروند و گرنه راهی به پیش نمی بریم.

مراسم اختتامیه دهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی پنج شنبه در تالار گلشن برگزارشد.

نظر شما