شناسهٔ خبر: 36831 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مراسم تشییع پیکر مرحوم رزمجو فردا در مشهد برگزار می شود

پیکر مرحوم حسین رزمجو استاد نامدار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد ساعت ٩ صبح فردا دوشنبه دوم شهریور از ورودی نواب حرم مطهر رضوی(ع) تشییع می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛  مرحوم رزمجو بامداد شنبه، سی و یکم مرداد در سن ۸۳ سالگی به رحمت حق پیوست.
طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، مراسم تشییع پیکر روانشاد استاد رزمجو، دوشنبه، دوم شهریور ماه ۱۳۹۴، ساعت ۹ صبح، در بست پایین خیابان حرم مطهر برگزار می شود.
دکتر حسین رزمجو در سال ١٣١١ در مشهد متولد شد. وی دوران ابتدایی را در دبستان شرافت و متوسطه را در دبیرستان فردوسی مشهد به اتمام رساند. او لیسانس خود را از دانشگاه فردوسی مشهد در رشته زبان و ادبیات فارسی و کارشناسی ارشد و دکترا را از دانشگاه تهران دریافت کرد.
از مهم ترین آثار مرحوم رزمجو می توان پوستین وارونه، نعل وارونه، چرا هوادار دکتر شریعتی شده ام، شعر کهن فارسی در ترازوی نقد اخلاق اسلامی و روش نویسندگان بزرگ معاصر و قطره اشکی بر تربت اقبال، برشمرد.
سرپرستی کنگره بین المللی هشتصدمین سال تولد سعدی در دانشگاه شیراز، سرپرستی کنگره بین المللی نهصدمین سال وفات امام محمد غزالی در دانشگاه تهران، سرپرستی کمیسیون ملی یونسکو در ایران، همکاری با بیش از ٤٠ مجله و... از جمله فعالیت های این استاد دانشگاه بوده است.
استاد رزمجو علاوه بر تدریس و رسیدگی به امور اجرایی تا امروز در طول٥٠ سال تحقیق بیش از چهل کتاب و دویست مقاله ادبی به چاپ رسانده که بعضی از این آثار به زبان های دیگر ترجمه شده اند. 

نظر شما