شناسهٔ خبر: 36839 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

داستان ابوعلی سینا به چاپ هفتم رسید

«زندانی قلعه هفت حصار» زندگی‌نامه داستانی دانشمند بزرگ ایرانی ابوعلی‌سینا ست كه در آستانه روز پزشك به علاقه‌مندان كتاب معرفی می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، فتاحی درباره «زندانی قلعه هفت حصار» كه در سوره مهر به چاپ هفتم رسیده است، گفت: داستان‌هایی كه از روی زندگی یك شخصیت نوشته می‌شوند به داستان تاریخی و یا زندگی نامه‌های داستانی معروف هستند.

فتاحی ادامه داد: زندگی نامه افراد بالاخص مفاخری مثل ابوعلی‌سینا را باید همان طور كه بوده و همان كارهایی را كه انجام داده‌اند به تصویر بكشیم. یعنی باید نویسنده یك فرم و فضای داستانی ایجاد كند كه كشش داستان را داشته باشد و زبانش زبان داستانی باشد.

داستان این كتاب از دوران كودكی ابوعلی سینا آغاز شده، دوران نوجوانی و جوانی وی و همچنین علاقه‌اش به طب در آن گنجانده شده و نیز ماجرای زندان رفتنش به تحریر درآمده‌ است.

همچنین در این كتاب، مطالبی درباره آشنایی ابوعبید جوزجانی شاگرد مشهور بوعلی با وی، دیدار با شیخ ابوسعید‌ابی‌الخیر، درمان پسر ملك‌خاتون در ری، ازدواج با یاسمین كنیز فراری خلیفة بغداد و درمان شمس‌الدوله آمده است.

نظر شما