شناسهٔ خبر: 36910 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حکم نمایندگی بنیاد سعدی برای رایزنان فرهنگی صادر شد

احکام 80 نفر از رایزنان فرهنگی، وابستگان فرهنگی و مسئولان خانه‌های فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف جهان با عنوان نمایندگان بنیاد سعدی، از سوی رئیس این بنیاد صادر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدرضا دربندی معاون بین‌­­الملل بنیاد سعدی از صدور احکام  هشتاد نفر از رایزنان فرهنگی، وابستگان فرهنگی و مسئولان خانه‌های فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف جهان از سوی رییس بنیاد سعدی به عنوان نمایندگان این بنیاد خبر داد.

وی گفت: در راستای فعالیت­‌ها برای گسترش زبان و ادبیات فارسی در جهان این احکام توسط دکتر حدادعادل رئیس بنیاد سعدی برای هشتاد نفر از رایزنان فرهنگی، وابستگان فرهنگی و مسئولان خانه­‌های فرهنگ ایران در کشورهای مختلف صادر شد.

دربندی افزود: در این احکام با اشاره به ماده یک اساسنامه بنیاد سعدی، مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی که مسئولیت آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور را به این بنیاد محول کرده و در اجرای توافقنامه منعقده بین بنیاد سعدی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به عنوان نمایندگان بنیاد سعدی تعیین شده‌اند.

معاون بین‌­­الملل بنیاد سعدی افزود: به همراه این حکم، شرح وظایف نمایندگان بنیاد سعدی در حوزه زبان و ادبیات فارسی ابلاغ شده است که مهمترین این وظایف «اجرای دوره‌های آموزشی، دانش‌افزایی، بازآموزی و تخصّصی زبان و ادبیات فارسی»، «فراهم آوردن بستر مناسب برای ایجاد و گسترش درس‌ها، دوره‌ها، رشته‌ها، کرسی‌ها و مراکز آموزش زبان و ادبیات فارسی و اتاق‌های ایران و حمایت از فعالیت آن‌ها» و «تلاش برای گسترش زبان فارسی در سطح مدارس و دبیرستان‌های حوزۀ مأموریت» است.

وی اظهار کرد: همچنین «توجه و برنامه‌ریزی برای احیاء و گسترش زبان، خط و ادبیات فارسی در میان نسل جدید ایرانیان مقیم در حوزه ماموریت»، «توجه ویژه به اعطای بورس تحصیلی و فرصت مطالعاتی به دانشجویان، استادان و پژوهشگران ممتازخارجی در زمینۀ زبان وادب فارسی»، «برنامه‌ریزی برای برگزاری المپیادهای کشوری و منطقه‌ای» و «فراهم کردن زمینه های تشکیل کانون های استادان و دانش‌آموختگان زبان و ادبیات فارسی» از دیگر وظایف این نمایندگان بنیاد سعدی در سراسر جهان است.

نظر شما