شناسهٔ خبر: 37053 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نرگس آبیار: برای کودکان فیلم نساختم

نرگس آبیار گفت: گرچه در فیلم «نفس» با بچه سرو کار دارم اما این، یک فیلم برای کودکان نیست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ نرگس آبیار که مراحل پایانی پس تولید فیلم سینمایی «نفس» را سپری می کند، گفت: شخصیت اصلی در سومین اثرم یک کودک است و چهار کودک در آن بازی می کنند. که هدایت آنها کار سختی است.

 وی تاکید کرد: گرچه در این فیلم با بچه سرو کار دارم اما یک فیلم کودک (برای کودک) نیست.

این کارگردان با تاکید بر اینکه در فیلم سومش از دو اثر قبلی‌اش سعی کرده که فاصله بگیرد، گفت: خدا به ما رحم کند! از هم اکنون کنجکاوم که ببینم منتقدین در مورد این فیلم چه خواهند گفت.

آبیار افزود: با خود قرار گذاشته ایم که در مورد این فیلم تا پایان مراحل نهایی تدوین صحبتی نکنیم و بنا براین توضیح بیشتری نمی توانم بدهم.

بر اساس آنچه تا کنون در رسانه ها اعلام شده، موضوع اصلی این فیلم پرداختن به شهدای کودک کشور در دوران دفاع مقدس است و قرار است در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نیز شرکت کند. این فیلم روایت زندگی یک خانواده یزدی در بین سال های 57 تا 62 است که بخشی از آن در یزد و بقیه در شاهرود و تهران فیلمبرداری شده است.

فیلم نفس سومین اثر بلند سینمایی آبیار است که در شهر شاهدیه یزد کار فیلمبرداری آن آغاز شده است.

نرگس آبیار که متولد سال 1349 است و از سال ۱۳۷۶ فعالیت داستان‌نویسی خود را در حوزه هنری آغاز کرد و تاکنون بیش از سی جلد کتاب از وی در قالب رمان و داستان به چاپ رسیده است. او که نوشتن چهار فیلم‌نامه بلند سینمایی را نیز در کارنامه خود دارد از سال ۱۳۸۴ به ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند روی آورد که نخستین تجربهٔ او بن‌بست مهربان، برنده بهترین فیلم کوتاه داستانی از جشنواره ستایش شد و دربخش مسابقه چند جشنواره بین‌المللی نیز به نمایش در آمد. وی تاقبل از این هفت فیلم داستانی و مستند و دو فیلم سینمایی را کارگردانی کرده است.

برخی از آثار مکتوب نرگس آبیار در عرصه دفاع مقدس عبارتند از چشم سوم، نه روز بود نه شب، شکفتن بر هامون، فلسطین از اشغال تا انتفاضه، کوه روی شانه های درخت و نادر .

نرگس آبیار، پیش از فیلم نفس، دو فیلم سینمایی با نام های اشیا از آنچه در آیینه می بینید به شما نزدیکترند و شیار ۱۴۳ را نیز ساخته است.

نظر شما