شناسهٔ خبر: 37082 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«حماسه سرای سینما»مسعود فراستی منتشرشد

کتاب«حماسه سرای سینما» آکیرا کوروساوا و سینمایش به قلم مسعود فراستی منتشر وراهی بازار کتاب شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ مسعود فراستی (زاده ۱۹ فروردین ۱۳۳۰ در تهران) منتقد سینما است. وی دانش‌آموخته فلسفه و نمایش از دانشگاه بولونیا، هنرهای تجسمی از دانشسرای عالی ملی هنرهای زیبای پاریس و جامعه‌شناسی اقتصاد سیاسی از دانشگاه پاریس فرانسه است.

از فعالیت‌های وی می‌توان به نگارش و تألیف آثار و مقالات هنری و سینمایی، تدریس در دانشکده‌های مختلف، تألیف و ترجمهٔ کتاب‌های گوناگون، مسئول بخش سینما و تلویزیون، عضو تحریریه مجلات سروش و سوره، سردبیری نقد سینما، دبیر هیئت تحریریه نقد سینما دوره تازه، عضو هیئت داوران سینمای دفاع مقدس ، عضو هیئت مؤسس و رئیس دوره دوم انجمن منتقدان و سینماگران ایران، عضو هیئت رییسهٔ کانون منتقدان فیلم اشاره کرد. وی همچنین تهیه‌کنندهٔ برنامه‌های گفتگو با سینمای دفاع مقدس است.

تا به حال ۲۲ عنوان کتاب به قلم وی منتشر شده است و علاوه بر نقد فیلم و تالیف کتاب در برنامه های تلویزیونی بسیاری به عنوان منتقد حاضر شده است.

آکیرا کوروساوا کارگردان، نویسنده و تهیه کننده  بود. وی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین فیلمسازان تاریخ سینما شناخته میشود. وی در طول زندگی حرفه‌ای ۵۷ ساله‌اش، ۳۰ فیلم ساخت."از جوانی گله ای نداریم"،"فرشته مست"، "ابله"، "، زیستن"، هفت سامورایی " عنوان بعضی از مهم ترین فیلم های وی است.

کتاب حماسه سرای سینما آکیرا کوروساوا و سینمایش به قلم مسعود فراستی به زندگی آثار و سینمای این کارگردان ژاپنی پرداخته است. این کتاب در ۴۷۶ صفحه و با قیمت ۱۰۰ هزار تومان در نشر مروارید چاپ و راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما