شناسهٔ خبر: 37119 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلم محمد رسول الله (ص) همچنان رکوردار است

فیلم محمد رسول الله (ص ) ساخته مجید مجیدی که از آن به عنوان پرهزینه ترین فیلم در تاریخ سینمای ایران نام می برند ، پس ازعبور از رکوردهایی چون اختصاص بیشترین سالن های سینما برای اکران و بالاترین رقم فروش در نخستین روز، همچنان رکورد دار است .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا ، براساس اعلام سرمایه گذار پروژه فیلم محمد رسول الله (ص ) ، میزان فروش این اثر در دومین روز فروش در تهران و شهرستان ها به رقمی معادل ۳۸۰ میلیون تومان رسید 
اکران فیلم محمد رسول الله (ص ) از روز پنج شنبه پنجم شهریور در ۱۴۳ سالن سینمای در سراسر کشور آغاز شد. رقم فروش محمد رسول الله (ص ) در روز نخست ۱۷۰ میلیون تومان بود. 
میزان فروش بالای تازه ترین اثر مجیدی در حالی رکورد شکنی می کند که هنوز برخی سینماها در شهرستان ها وارد چرخه اکران نشده اند .
فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» از محاصره مسلمانان در شعب ابی طالب آغاز می شود و پیش از تولد پیامبر اسلام باز می گردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا ۱۳ سالگی ایشان را در بر می گیرد. صحنه های وفات مادر رسول اکرم در روستای ابواء و صحنه های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش های فیلم است.
فیلم با اولین سفر پیامبر به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می رسد. بحیرا راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت می دهد
داستان فیلم به گونه ای طراحی و اجرا شده است که این امکان فراهم است تا قسمت های بعدی آن نیز ساخته شود و البته مجیدی نیز به این نکته اشاره داشته است که قصد ساخت قسمت های دوم و سوم آن را دارد و به گونه ای می توان آن را سه گانه ای از زندگی حضرت محمد (ص) دانست..
علیرضا شجاع نوری در نقش عبدالمطلب پدربزرگ پیامبر اکرم (ص)، مهدی پاکدل در نقش ابوطالب عموی پیامبر (ص)، ساره بیات در نقش حلیمه دایه پیامبر (ص)، مینا ساداتی در نقش آمنه مادر پیامبر(ص)، محسن تنابنده در نقش ساموئل تاجر یهودی، داریوش فرهنگ در نقش ابوسفیان، رعنا آزادی ور در نقش ام جمیل همسر ابولهب، حمیدرضا تاج دولت در نقش حمزه عموی پیامبر(ص)، صادق هاتفی در نقش بحیرا راهب مسیحی، پانته آ مهدی نیا در نقش فاطمه بنت اسد، محمد عسگری در نقش ابولهب عموی پیامبر (ص) و حدود ۵۰۰ بازیگر و هنرور در این فیلم ایفای نقش کرده اند.
از جمله عوامل خارجی این پروژه می توان به؛ مدیر فیلمبرداری: ویتوریو استورارو، تدوینگر: روبرتو پرپینانی، موسیقی: رحمان اله راکا، طراح صحنه و دکور: میلژن کرکا کلژاکویچ، طراحی آکسسوار: فرانکو فوماگالی، طراحی لباس: مایکل اوکانر، طراحی گریم: جیانتو دروسی، جلوه های ویژه کامپیوتری: اسکات اندرسون، جلوه های ویژه میدانی: کوریدوری اشاره کرد.

نظر شما