شناسهٔ خبر: 37120 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقشه راه برنامه ریزی جامع وزارت ارشاد تدوین شد

تدوین نقشه راه برنامه ریزی جامع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر بودجه عملیاتی ، گزارش راهبردی ساماندهی نظام صنفی بخش فرهنگ و هنر و هدفمند نمودن یارانه بن کتاب از جمله اقدامات معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد در سال گذشته است .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا ، بخش مطالعات و برنامه ریزی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد در یک سال گذشته در چهار حوزه اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم، ارتقای جایگاه سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارت متبوع و مطالعات و گزارش های راهبردی فعالیت داشته است.
تصویب اهداف، سیاست ها و برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درشورای اقتصاد، تهیه برنامه های عملیاتی و تصویب آن و لحاظ بخشی از آن در قانون بودجه سال ۹۴ و انجام اقدامات عملیاتی در جهت کاهش هزینه دستگاه و رونق اقتصاد فرهنگ و هنر از جمله هدفمند نمودن یارانه های بن کتاب از جمله اقدامات حوزه اقتصاد مقاومتی در بخش مطالعات و برنامه ریزی این معاونت در یک سال گذشته است.
تدوین اهداف کلی برنامه بخش فرهنگ و هنر در برنامه ششم توسعه کشور از جمله اقدامات حوزه برنامه ششم در بخش مطالعات و برنامه ریزی است.
در حوزه ارتقای جایگاه سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارت ارشاد در بخش مطالعات و برنامه ریزی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد فعالیت هایی از جمله راه اندازی شورای برنامه ریزی راهبردی و راه اندازی مجدد کمیته آمارهای فرهنگ و هنر صورت گرفته است.
گزارش راهبردی ساماندهی نظام صنفی بخش فرهنگ و هنر، گزارش راهبردی شاخص ها و استانداردسازی فضاهای فرهنگی هنری، مطالعه راهبردی عدالت فرهنگی، مطالعه راهبردی اقتصاد مقاومتی، مطالعه راهبردی ارزیابی نمایشگاه کتاب و بازنگری یارانه های پرداختی بخش فرهنگ و هنر از جمله بن کتاب از جمله اقدامات حوزه مطالعات و گزارش های راهبردی در بخش مطالعات و برنامه ریزی این معاونت در یک سال گذشته است.
در این بخش از فعالیت های یک سال گذشته معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد اقداماتی از جمله تمرکز زدایی و واگذاری کلیه امور اجرایی از حوزه های ستادی به واحدهای سازمانی، اخذ مجوز ساختار سازمانی جدید برای ۹۱ شهرستان تازه تاسیس، بازنگری و تجمیع مجوزها و حذف مجوزهای غیرضروری، آماده سازی الزامات اجرای نقشه راه توسعه الکترونیک، تهیة برنامة عملیاتی نقشة راه اصلاح نظام اداری کشور و واگذاری فعالیت های تصدی به بخش غیردولتی صورت گرفته است.
برنامه ریزی کنترل و نظارت بر هزینه های برگزاری جشنواره ها، نمایشگاه ها به منظور صرفه جویی در هزینه ها، اجرای ۱۶ سفر استانی به همراه مدیران معاونت و تشکیل جلسات با استاندار، نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان از دیگر اقدامات صورت گرفته است .
بازدید از مجتمع های فرهنگی هنری در شهرستان ها، ارزیابی درجه توسعه یافتگی استان های کشور از منظر شاخص های فرهنگی هنری و تهیه طرح نظام یکپارچه آمایش سرزمین در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله اقدامات بخش بودجه و اشتغال این معاونت در یک سال گذشته است.
از دیگر اقدامات و فعالیت های بخش بودجه و اشتغال می توان به تهیه نقشه راه برنامه ریزی جامع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر بودجه عملیاتی، بازنگری مشاغل خانگی و احصاء مشاغل خانگی جدید در حوزه فناوری اطلاعات، پیشنهاد، پیگیری و تصویب بند ک تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۴ و اقدامات اجرایی نمودن تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارتخانه ها و سازمان های مختلف اشاره کرد.
توقف پروژه های با درصد پیشرفت پایین در راستای سیاست های دولت و تسریع در انجام پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا از جمله اقدامات معاونت توسعه مدیریت و منابع است.
در بخش امور اداری و منابع انسانی اقداماتی از جمله افزایش ضریب فوق العاده شغل کارکنان بر اساس بند ۵ ماده ۶۸ قانون خدمات کشوری و اقدام در خصوص برقراری فوق العاده ویژه موضوع بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون خدمات کشوری در یک سال گذشته صورت گرفته است.
تجمیع خریدهای وزارت متبوع و توجه ویژه به خدمات رفاهی پرسنل و بهره برداری بهینه از مجتمع های رفاهی اقامتی اقدامات بخش پشتیبانی و خدمات رفاهی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک سال گذشته است.

نظر شما