شناسهٔ خبر: 37181 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار نسخه موبایلی کتاب سیر تاریخی اعجاز قرآن

نسخه موبایلی کتاب «سیر تاریخی اعجاز قرآن» که به قلم سیدحسین سیدی به نگارش درآمده، به همت اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تولید و ارائه شد.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، نویسنده در این اثر با عنوان سیر تاریخی اعجاز قرآن با تفکیک دو نوع معجزه حسی و عقلی، به خارق‌العاده و ماندگار و جاودان دانستن معجزه قرآنی به عنوان اعجاز معنوی پس از حیات پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه وآله و سلم، اشاره نموده و این‌گونه نتیجه گرفته است که با بررسی مجموع دیدگاه‌های کهن و معاصر درباره اعجاز قرآن کریم برخی از مسلمانان در قرن نوزدهم به واسطه غلبه گرایش‌ها و پیشرفت علمی و مرعوب‌شدن ایشان در برابر آن به اعجاز علمی پرداخته‌اند، اما وجه غالب رویکرد قرآن‌پژوهان در جهان اسلام و غرب، رویکرد زبان‌شناختی و ادبی بوده است.

فهرست مطالب کتاب به این شرح است: مفهوم شناسی اعجاز قرآن به مثابه یک متن، رویکردهای اعجاز، سیر تاریخی اعجاز قرآن، اعجاز قرآن در دوران جدید، بررسی اعجاز قرآن در ایران معاصر، اعجاز قرآن و خاورشناسان می‌باشد.

«سیر تاریخی اعجاز قرآن» نگاشته سیدحسین سیدی در ۲۶۴ صفحه از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی می‌باشد.

این محصول با استفاده از نسخه جدید نرم افزار پژوهان ارائه گردیده است که ضمن تسهیل در امر مطالعه کتاب، امکاناتی نیز به آن افزوده شده است. از ابزارها و قابلیت های متعدد پژوهشی برای پژوهشگران برخوردار بوده که از مهمترین قابلیت های این نرم افزار می توان به نمایش تمام صفحه کتاب ها در دستگاه همراه که با کلیک بر روی صفحه امکانات موردنیاز نمایش داده می شود.

نمایش عناوین مطالب و آیات و روایات بصورت رنگی و متفاوت از متن، جستجو، بخش تاریخچه مطالعه، نشانه گذاری و علاقمندی ها، امکان انتخاب و کپی و اشتراک گذاری تمامی صفحه یا بخشی از متن، اشتراک گذاری (انتخاب متن،  ارسال و اشتراک گذاری در جوامع مجازی و...)، ذخیره تمام یا بخشی از محتوا، پیمایش آسان و با افکت و با قدرت تاچ بالا در صفحات، امکان ترکر برای پیمایش در صفحات، امکان دسترسی به مشخصات کتاب و آخرین صفحه از کتاب برای هر کتاب در لیست کتب، بخش تنظیمات (تنظیم ویژگی های نمایش متن، تنظیمات نوع و اندازه قلم و فونت، تعیین فاصله بین خطوط، تنظیمات مطالعه نمایش روز و شب) اشاره کرد.

علاقمندان جهت دانلود نرم‌افزار موبایلی سیر تاریخی اعجاز قرآن نوشته سیدحسین سیدی، به سایت فروشگاه نشر دیجیتال پژوهشگاه به آدرس http://digi.isca.ac.ir یا به صفحه اختصاصی پژوهشگاه در سایت بازار به آدرس https://cafebazaar.ir/developer/isca-it مراجعه کنند.

نظر شما