شناسهٔ خبر: 37236 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«۳۱۶» به بلغارستان دعوت شد/ ستاره‌ها خرج دارند

پیمان حقانی کارگردان «۳۱۶» بیان کرد این فیلم سینمایی برای حضور در جشنواره «سوفیا» در بلغارستان دعوت شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ پیمان حقانی کارگردان سینما با اشاره به حضور بین المللی فیلم «۳۱۶» در جشنواره های مختلف خارجی گفت: با توجه به حضور «۳۱۶» در جشنواره های بین المللی، این فیلم برای حضور در جشنواره فیلم «سوفیا» بلغارستان در ماه ژانویه دعوت شد.

به گفته وی، شرکت پخش بین المللی «۳۱۶» برنامه های مختلفی برای اکران عمومی آن در خارج از ایران در نظر گرفته است.

حقانی با اشاره به پروژه های جدید خود در حوزه سینما، توضیح داد: در حال حاضر مشغول نگارش یک فیلمنامه هستم که با توجه با برنامه ریزی انجام شده نگارش آن تا ۲ ماه دیگر به پایان می‌رسد.

این کارگردان بیان کرد: برای فیلمنامه جدید خود هنوز نامی انتخاب نکرده ام و داستان آن درباره آدم های یک مجتمع مسکونی است و تلاش می‌کنم این فیلمنامه را تا پایان سال جلوی دوربین ببرم.

وی ادامه داد: البته پیش از هر چیز نیازمند جذب سرمایه گذار برای این فیلم هستم و در صورتی که نتوانم سرمایه گذار پیدا کنم باید منتظر بمانم تا «۳۱۶» به فروش مناسب برسد.

حقانی در پایان تاکید کرد: هنوز تصمیم نگرفته ام که برای پروژه جدید خود با کدام یک از بازیگران به توافق برسم اما این را می دانم که ستاره های سینمای ایران خرج دارند.

فیلم «۳۱۶» در حال حاضر در گروه «هنر و تجربه» در تهران و چند شهرستان روی پرده است.

این فیلم به تازگی برنده جایزه ویژه هیات داوران بیست و سومین دوره جشنواره فیلم وارنای بلغارستان نیز شده است. جایزه ویژه هیات داوران برای کارگردانی موفق یک فیلم تجربی به این کارگردان ایرانی اهدا شد.

«۳۱۶» پیش از این در جشنواره‌هایی از قبیل مانهایم آلمان، جشنواره پراگ، میل ولی سانفرانسیسکو و جشنواره جین سیسکل به نمایش درآمده است.

زنی خاطرات زندگی و کشورش را از پیش از تولد تا لحظه مرگ روایت می‌کند. داستان این ۶۳ سال زندگی ببشتر از طریق کفش‌ها و پاهای شخصیت‌های فیلم روایت می‌شود. داستانی پر حادثه که هم انقلاب و هم جنگ ۸ ساله عراق علیه ایران را در بردارد. در فیلمی که هیچ‌یک از شخصیت‌هایش دیده نمی‌شوند و اولین نمونه در نوع خودش است، با صحنه‌هایی از جنگ، انقلاب، امید و زندگی و مرگ مواجه می‌شویم.

نظر شما