شناسهٔ خبر: 37238 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) در شهرستان آمل افتتاح شد

دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) وابسته به پردیس دانشگاهی امام علی(ع) در روستای امیرآباد از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل دوشنبه شب با حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افتتاح شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) در زمین وقف شده دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی از محققان وپژوهشگر حوزه عرفان اسلامی شهرستان آمل در جوار مزار شهدای گمنام روستای امیرآباد افتتاح شده است.
بخشدار لاریجان شهرستان آمل گفت: دانشگاه اهل بیت(ع) در راستای تربیت و پرورش دانشجویان علاقمند در مقطع کارشناسی ارشد در راستای ترویج مکتب نورانی اهل بیت معصومین(ع) راه اندازی شده است.
ولی محمد فضلی افزود: این دانشگاه با محوریت دانشجویان خارج از کشور است و هم اکنون دانشجویانی از کشورهای پاکستان، افعانستان، بنگلادش و هند در سال تحصیلی جدید دراین واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل می شوند.
وی اضافه کرد: دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) تلاش دارد تا در رشته های مختلف افرادی توانمند را در عرصه های علمی، پژوهشی و تخصصی تربیت کند، و با همین هدف نیاز است تا تلاش های ارزشمندی در راستای تحقق نیازهای علمی مسلمانان جهان با تعامل سازنده با اصحاب علم و اندیشه صورت گیرد.
بخشدار لاریجان آمل اضافه کرد: هدف اصلی این دانشگاه تبیین معارف قرآن و اهل بیت معصومین(ع) و آموزش سفیران گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی و تعالیم والای اهل بیت(ع) در کشورهای اسلامی است.
فضلی با اشاره به اینکه نشر معارف قرآن کریم و سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) ثمرات و برکات گرانقدری دارد، یادآورشد: نیاز است تا تلاش های شایسته ای در راستای گسترش تعالیم والای اسلام ناب محمدی صورت گیرد و باید از ظرفیت های خود برای ترویج دین مبین اسلام بهره گیری شود.
بخش کوهستانی لاریجان آمل دارای بیش از ۸۰ روستا وحدود ۱۲هزار نفر جمعیت است ودر مسیرجاده هراز آمل با تهران واقع شده است.ک/۳

نظر شما