شناسهٔ خبر: 37296 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگردان «آغی» در تدارک ساخت آثار جدید/ فیلم کوتاهی می‌مانم

یوسف کارگر که فیلم کوتاه «آغی» به کارگردانی در بسیاری از جشنواره‌های جهان حضور داشته است معتقد است عرصه فیلم کوتاه را ترک نمی‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ یوسف کارگر که با تولید دو فیلم کوتاه «مرثیه‌ای برای شب» و «آغی» توانسته موفقیت‌های بسیاری در جشنواره‌های بین‌المللی به دست آورد درباره تازه‌ترین فعالیت خود گفت: این روزها چند فیلمنامه آماده دارم که تا ۱۰ روز دیگر شرایط تولید یکی از آنها مشخص می‌شود. یکی از این فیلمنامه ها به فضای «آغی» نزدیک است و به صلح و آثار پس از جنگ می پردازد اما باقی آثار اجتماعی هستند.

به گفته وی، اگر فیلمنامه اول برای تولید آماده شود کار در ارومیه کلید می خورد اما سایر فیلمنامه ها در تهران جلوی دوربین خواهند رفت.

این کارگردان جوان که فیلم «آغی» او تاکنون حضورهای بین‌المللی زیادی داشته است، بیان کرد: از آنجا که با مسایل مربوط به پخش فیلم کوتاه بیگانه نیستم در تولید معمولا نیم نگاهی هم به حضور آثارم در جشنواره‌ها دارم. از آنجا که فیلم کوتاه جایی برای ارائه ندارد، جشنواره ها بهترین محفل برای دیده شدن آنها هستند و دست‌کم کارها مورد توجه و ارزیابی قرار می گیرند.

یوسف کارگر

کارگر افزود: البته در ایران شرایط نسبت به گذشته بهتر شده است. گروه «هنر و تجربه» با نمایش فیلم های مستند، کوتاه و متفاوت توانست مردم را به دیدن چنین آثاری ترغیب کند. از طرفی تعداد فیلمسازان کوتاه هم زیاد شده و باید شرایط حمایت از آنها ایجاد شود.

وی در پایان اظهار کرد: فیلمسازان فیلم کوتاه این روزها بیش از هر زمان نیاز به حمایت دارند. فیلم کوتاه یعنی از کمترین زمان بتوانیم بیشترین بهره را ببریم. در این مدیوم می توان راحت تر بعضی مفاهیم را بیان کرد و گاهی کارکردی موثرتر از فیلم بلند دارد. اگر روی این افراد سرمایه گذاری شود می توانند در دنیا حرف های بیشتری داشته باشند. من مثل بسیاری از دوستان تولید فیلم کوتاه را پله ای برای فیلمسازی بلند نمی دانم. ممکن است یک روز تصمیم بگیرم یک کار بلند سینمایی بسازم اما در هر شرایطی فیلمساز فیلم کوتاه باقی می مانم.

نظر شما