شناسهٔ خبر: 37406 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پردیس افکاری با نمایش ˝مرگ در می زند˝ به تماشاخانه سه نقطه می‌آید

پردیس افکاری از بازی در نمایش ˝مرگ در می‌زند˝ به کارگردانی محمد نجفی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ پردیس افکاری بازیگر عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون  گفت: قرار است از ۲۰ شهریورماه در نمایشی با عنوان "مرگ در می‌زند" به کارگردانی محمد نجفی ایفای نقش کند.

این نمایش که قرار است به گفته او در تماشاخانه سه نقطه روی صحنه برود برداشتی آزاد از اثر وودی آلن است که هم زمان با آن و با وقفه ای سه چهار دقیقه‌ای نمایش دیگری با عنوان "مردی در یک موقعیت" نوشته وندی واستراستاین به کارگردانی محمد نجفی در همین تماشاخانه روی صحنه می‌رود.

افکاری در توضیح این مطلب خاطرنشان کرد: مدت این دو نمایش در مجموع یک ساعت است که من به همراه علی رجایی در آن ایفای نقش می‌کنیم.

این هنرمند در رابطه با ویژگی‌های نمایشنامه "مرگ در می‌زند" عنوان کرد: همان گونه که اشاره کردم این نمایش اقتباسی آزاد از نمایشنامه وودی آلن است که بر این اساس برخلاف این نمایشنامه که داری دو شخصیت مرد است، در این نمایشنامه اقتباسی، یک زن و یک مرد حضور دارند. نگاه وودی آلن نگاه دیگری است و این نمایشنامه با جهان بینی محمد نجفی نوشته شده است که نگاه دیگرگونه‌ای به مرگ دارد و مرگ را به صورت زن دیده است که نقش آن را هم من بر عهده دارم.

او با بیان اینکه این نمایش جدیت و طنز را با یکدیکر پیوند می‌دهد، افزود: واقعیت این است که من خود نیز سال‌ها پیش قصد داشتم این نمایش را کارگردانی کنم اما متاسفانه بنا به دلایلی به نتیجه‌ای نرسید. ضمنا تصمیم داشتم این نمایش را به همین شیوه اجرا کنم یعنی مرگ را به صورت زن می‌دیدم به همین دلیل زمانی که به من پیشنهاد شد که در این نمایش بازی کنم خیلی برایم جالب بود چراکه این نگاهی بود که من سالیان پیش به این نمایشنامه داشتم و به هرحال این نمایش را همیشه دوست داشتم و اثر فوق‌العاده‌ای است به گونه‌ای که حتی در دانشگاه‌ها هم تدریس می‌شود.

وی در مورد نمایش دوم محمد نجفی نیز گفت: نمایش دوم را هم نمی‌شناختم اما زمانی که متن را مطالعه کردم بسیار به نظرم جالب آمد.

این بازیگر در پایان نیز بیان کرد: از همه درخواست می‌کنم که بیایند و نمایش "مرگ در می‌زند" را تماشا کنند چون کار متفاوتی است و قطعا لذت خواهند برد.

نظر شما