شناسهٔ خبر: 37443 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فراخوان ایده پردازی عمومی برای تبلیغ «شهرزاد»/ فرش قرمز سریال در استانبول و کلن

در نشست خبری امروز از لوگو و سایت رسمی سریال شهرزاد رونمایی شد و خبرهایی در خصوص فروش رایت نمایش خارجی این سریال داده شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ نشست خبری سریال «شهرزاد» پیش از ظهر  شنبه ۱۴ شهریور با حضور سیدمحمد امامی تهیه کننده و سرمایه گذار و سیدهادی رضوی سرمایه گذار در غیاب حسن فتحی کارگردان این اثر برگزار شد.

به گفته برگزار کنندگانشان  این نشست، جلسه‌ای برای پایان دادن به شایعاتی از قبیل تعطیل شدن پروژه و یا وجود اختلاف در بین عوامل تولید این سریال، هزینه بالای تولید و حتی تثبیت لوگوی این سریال و مسیر رسانه ای و منبع خبری آن ترتیب داده بودند.

در ابتدای این شست خبری، سید محمد امامی تهیه کننده و یکی از سرمایه گذاران سریال «شهرزاد» با اشاره به اینکه در حال حاضر این پروژه در مرحله پس تولید (Post Production)  است و تا یک هفته آینده تمام کارهای این سریال انجام خواهد شد ، اظهار داشت: یکی از تفاوت‌های این سریال با دیگر سریال‌ها در این است که چون در بخش هزینه مشکل خاصی وجود ندارد، فروش بخش اول هزینه‌های تولید بخش‌های بعدی را تامین نخواهد کرد و اولین باری است که بخش خصوصی بدون هیچ گونه مشکلی سریال خارجی می‌سازد.

وی از فروش حق پخش این سریال و امکان نمایش بین المللی آن خبر داد و گفت: با شرکت EMFILM آلمان در خصوص رایت و حق پخش خارج از ایران وارد مذاکره شدیم و تا چند روز آینده «شهرزاد» محصول مشترک ایران و آلمان خواهد شد. یعنی این شرکت حق پخش فیلم در اروپا را از ما خریداری کرده است. از طرفی در حال رایزنی با کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم تا آنجا نیز سریال را به فروش برسانیم. برهمین اساس مراسم فرش قرمزی هم برای این سریال در ۱۸ مهرماه در شهر کلن از طرف شرکت آلمانی برگزار خواهد شد.

امامی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص جلوگیری از قاچاق احتمالی این سریال گفت: این معضلی است که همیشه وجود داشته و جلوگیری از آن از عهده ما خارج است و یک حمایت دولتی را می‌طلبد. امیدوارم با تکنولوژی اپلیکیشن‌های جدید بتوانیم تا حدودی جلوی قاچاق و حفظ کپی‌رایت را بگیریم. با این حال این را هم باید گفت که هرگاه اثری خوب باشد حتما کپی و دانلود هم می شود و نشان‌دهنده آن است که مردم تمایل دارند آن را هر چه زودتر ببینند.

وی ادامه داد: ایران تنها کشوری است که در آن به این صورت سریال تولید و در سوپر مارکت‌ها پخش می‌شود اما باید توجه داشت که به سمتی برویم تا از طریق تبلیغات برگشت هزینه را شاهد باشیم و اگر این اتفاق مهم رخ دهد و در پی آن سریال‌هایی که با کیفیت تولید شود به سینما نیز کمک خواهد شد.

امامی بیان کرد: با احترام به قهوه تلخ و شاهگوش که کارهای پسندیده و با کیفیتی بود باید بگویم هیچ پروژه‌ای به هیچ وجه از بعد اقتصادی و سرمایه‌گذاری و بعد هنری قابل قیاس با پروژه شهرزاد نیست. کارهای بی‌کیفیتی که بعد از پروژه شاهگوش وارد بازار شد مقوله‌ سریال‌های خانگی را به ورطه نابودی کشید که باید به طور جدی در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

در بخش دیگری از این برنامه، سید هادی رضوی سرمایه گذار دیگر این پروژه، با تاکید بر اهمیت تولید آثاری با کیفیت بالا در شبکه نمایش خانگی گفت: مردم ما کار قابل ملاحظه ای را که در خور آنهاست خواهند دید و تاریخ، فرهنگ و محاسن زیادی از ایران در این سریال عرضه خواهد شد.

وی افزود: اتفاق قشنگی که با پروژه شهرزاد خواهد افتاد این است که قصد صادرات فرهنگی و عرصه بین‌المللی را در دستور کار داریم و با تدابیر اندیشیده شده به بهترین شکل ارائه خواهیم کرد. سریال شهرزاد اثری است که کیفیت‌های لازم برای صدور آن به عنوان یک کالای فرهنگی به دیگر کشورهای جهان را دارد و فرهنگ اصیل ایرانی ما را به بهترین شکل به تمام دنیا نشان خواهد داد و به طور قطع بازخورد خوبی غیر از ایران در کشورهای خارجی دارد.

وی افزود: به جرأت می‌توان این اثر را مرکز تحول شبکه نمایش خانگی دانست که مانع تولید آثاری ضعیف در این شبکه خواهد شد. ‌هیچ پروژه‌ای در بخش خصوصی مانند شهرزاد که با سه نسل بازیگر ساخته شده را نمی‌بینید و امیدوارم قدم‌های بعدی ما رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: برای این سریال زحمت فراوانی کشیده شده است و هزینه بالایی صرف شده است اما مردم باید بدانند که ا کنون هیچ پروژه‌ای در عرصه فرهنگی با این تعداد از سوپراستارها و نیروهای توانمند در این عرصه تولید نشده است. از دیگر هزینه‌های انجام شده برای ساخت سریال «شهرزاد» ترمیم و بازسازی شهرک غزالی بود که بعد از سریال «هزار دستان» سابقه بازسازی نداشته است و ما آن را انجام دادیم. حتی برای انتخاب نام این سریال هم دو سه ماهی وقت گذاشتیم و در نهایت نام شهرزاد به خاطر ایرانی بودن، داشتن داستان کهن و روایت عاشقانه لطیفی که دارد برگزیدیم که امیدواریم تولید این اثر فاخر بتواند رضایت مردم را کسب کند.

در ادامه رضوی با انتقاد سرمایه‌گذاری صدا و سیما بر آثار ضعیف و عدم توجه به محصولات شبکه نمایش خانگی اظهار کرد: شب گذشته شاهد برنامه‌ای در تلویزیون بودم که می‌خواست سریال تنهایی لیلا را نقد کند. ولی بیشتر از آن تعریف می‌کرد در حالی که این سریال هیچ تناسبی با فرهنگ مردم ما نداشت. متأسفانه مدیران دولتی با پول بیت‌المال سریال‌سازی می‌کنند و تولیدات شبکه نمایش خانگی که با سرمایه خصوصی ساخته می‌شوند را رقیب خود می‌دانند. در حالیکه آثار تولید شده توسط آنها بسیار ضعیف‌ است.

وی افزود: تبلیغات در کار رسانه خانگی حرف اول را می‌زند که باید در این زمینه حمایت‌های لازم صورت بگیرد چون زمانی که کسی در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کند طرح اقتصادی برای ساخت پروژه بعدی نیز دارد که درصد بالای این مهم با تبلیغات صورت می‌پذیرد و در غیر  این صورت سرمایه‌گذار بازده مالی ندارد و به نتیجه دل خواه نخواهد رسید.

سید هادی رضوی گفت: اگر یک نفر در بخش خصوصی اثر بزرگی مانند مانند فیلم محمد رسول‌الله که به گفته خودشان ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته را در دستور کار قرار دهد به جای تقدیر برچسب دزدی خواهد خورد که به هیچ عنوان بحث شیرینی نخواهد بود.

در ادامه افشین صنایعی مدیر روابط عمومی این پروژه در خصوص زمان پخش آن در ایران گفت: در تاریخ ۲۰ مهر اولین قسمت «شهرزاد» را عرضه می‌کنیم و به نحوی هماهنگ شده تا قبل از پخش اولین قسمت، فیلمبرداری فصل اول به اتمام رسیده و همه کارهای پخش ۱۰ قسمت آماده شده باشد.

وی سپس از برگزاری فرش قرمز این فیلم در خارج از کشور خبر داد و گفت: به واسطه پخش جهانی «شهرزاد» مراسم فرش قرمز در استانبول با حضور بزرگان سینمای آنجا و جمعی از عوامل شهرزاد برگزار خواهیم کرد و فعال ترین اصحاب رسانه در خصوص تبلیغ برای «شهرزاد» نیز در این سفر با ما خواهند بود.

صنایعی در ادامه صحبت‌های خود از انتشار دو فراخوان با جوایز نقدی قابل توجه هم خبر داد و گفت: دو فراخوان نیز برای سریال «شهرزاد» منتشر کرده ایم. اول فراخوان ایده‌های خلاقانه تبلیغات که در پی آن به ایده‌های برتری که مردم در زمینه های مختلفی چون بسته بندی تا ایده های خلاقه تبلیغی به ما پیشنهاد بدهند جوایز نقدی داده خواهد شد و دوم فراخوان طراحی پوسترهای مفهومی که به جهت متفاوت بودن این سریال نسبت به دیگر سریال‌ها فکر می کنیم این کار به پوسترهایی که مفهوم مورد نظر را فراتر از لوگو و عکس هنرمندان و بازیگران مطرح کند نیاز دارد.

به گفته دست اندرکاران تیتراژ این سریال را علیرضا قربانی و ترانه کیپ‌های عاشقانه آن را محسن چاووشی خوانده است.

در پایان این مراسم از از لوگو و سایت رسمی سریال شهرزاد رونمایی و یکی از ترانه های آن با صدای محسن چاووشی برای حضار پخش شد.

نظر شما