شناسهٔ خبر: 37547 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اکران 'چهارشنبه' درجشنواره بین المللی فیلم ونیز

فیلم ایرانی 'چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت' در هفتاد و دومین دوره از جشنواره بین المللی فیلم ونیز اکران شد .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، فیلم 'چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت' ساخت وحید جلیلوند تنها نماینده سینمای ایران که در جشنواره بین المللی فیلم ونیز شرکت کرده است، دوشنبه شب اکران شد. 
این فیلم داستان مردی به نام جلال است که با انتشار یک آگهی در روزنامه های صبح تهران اعلام می کند که قصد بخشش ۱۰ هزار دلار به یک مستمند را دارد. افراد زیادی جمع شده و پلیس مداخله می کند. جلال تصمیم می گیرد که به طور تصادفی یک نفر را از میان درخواست ها انتخاب کند، اما دو زن، یکی دختر نوزده ساله ای به نام ستاره که حامله است و یکی هم لیلا، نامزد سابق او دست بردار نیستند. 
فیلم چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، برای نخستین بار در سی وسومین جشنواره فیلم فجر به روی پرده رفت و مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و جایزه بهترین فیلم و کارگردانی را در بخش 'نگاه نو' دریافت کرد.
هفتاد و دومین دوره از جشنواره فیلم ونیز به مدیریت 'البرتو باربرا' از روز چهارشنبه ۱۱ شهریور آغاز و تا روز ۲۱ شهریورماه ادامه دارد. 
جشنواره فیلم ونیز متشکل از چهار بخش 'ونیز ۷۲' ، 'افق ها ' ، 'نخستین اثر' و 'ونیز کلاسیک' است. هیات داوری در بخش مسابقه این جشنواره (ونیز ۷۲) متشکل از آلفونسو کوآرون، الیزابت بانکس، امانوئل کارر، نوری بیلگ سیلون، هو هسیاو هسین، دیان کروگر، فرانچسکو مونتزی، پاول پاولیکوسکی و لین رامسی است. 
مجموعا ۲۱ فیلم در بخش مسابقه این جشنواره به رقابت با یکدیگر برای کسب جایزه شیر طلایی خواهند پرداخت. همچنین ۱۶ فیلم در بخش خارج از مسابقه، ۱۸ فیلم در بخش افق ها و ۱۶ فیلم کوتاه نیز اکران خواهد شد. در بخش ونیز کلاسیک نیز ۲۰ فیلم بلند که از این تعداد ۱۸ فیلم بازسازی شده اند به نمایش گذاشته می شود. 
جشنواره فیلم ونیز، قدیمی ترین و یکی از بزرگ ترین جشنواره های سینمایی جهان محسوب می شود. این جشنواره نخستین بار در سال ۱۹۳۲ میلادی برگزار شد و در کنار جشنواره هایی مانند کن و برلین از مهمترین رخدادهای سینمایی اروپا و جهان است. 
اروپام**۴۶۱** ۳۴۰۴

 

نظر شما