شناسهٔ خبر: 37596 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ابوالحسن نجفی همچنان در بیمارستان بستری است

ابوالحسن نجفی زبانشناس و مترجم چیره‌دست کشورمان که چند روز پیش به دلیل کسالت در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد همچنان در بستر بیماری است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نجفی، عضو پیوسته و مدیر گروه ادبیات تطبیقی فرهنگستان زبان و ادب فارسی است. او از مدتی پیش به علت کسالت در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده است.

غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی دوشنبه ۱۶ شهریورماه ۱۳۹۴ برای جویا شدن از احوال و عیادت از استاد نجفی، به دیدار وی رفت.

حدادعادل در این دیدار، ضمن آرزوی سلامت و بهروزی برای ابوالحسن نجفی، طی صحبت‌هایی که با پزشک معالج او داشت، از پیشرفت معاینات و معالجات و روند بهبود این استاد پیشکسوت، اطلاع حاصل کرد.

ابوالحسن نجفی

ابوالحسن نجفی هم اکنون ۸۵ سال عمر دارد. عمده فعالیت‌های ادبی و علمی او در حوزه ترجمه متون ادبی، ویرایش، زبان‌شناسی و وزن شعر فارسی بوده است. از نجفی به عنوان کسی که یکی از دقیق‌ترین دایره‌ها برای طبقه‌بندی وزن شعر فارسی را تدوین کرده، یاد می‌شود که به «دایره نجفی» معروف است.

شازده کوچولو (آنتوان دوسنت اگزوپری)، شیطان و خدا (ژان پل سارتر)، ضد خاطرات (آندره مالرو)، خانواده تیبو (روژه مارتن دوگار)، کالیگولا (آلبر کامو)، ادبیات چیست؟ (ژان پل سارتر)، استادکاران (آرتور آدامُف)، پرندگان می‌روند در پرو می‌میرند (رومن گاری)، نژاد و تاریخ (کلود لوی استروس)، وعده‌گاه شیر بلفور (ژیل پرو) و عیش و نیستی (تیری مونیه) از آثار ترجمه‌ای استاد ابوالحسن نجفی است.

نظر شما