شناسهٔ خبر: 37800 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توضیح رییس سازمان سینمایی سوره در باره اکران همزمان محمدرسول الله و مزار شریف

رییس سازمان توسعه سینمایی سوره افزود: اکران فیلم مزارشریف به کارگردانی حسن برزیده با علم استقبال از فیلم محمد رسول الله(ص) آغاز شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، محمد حمزه زاده افزود: مزار شریف را با علم به اینکه ممکن است در کنار فیلم محمد رسول الله(ص) فروش کمتری داشته باشد اکران کردیم. تشخیص ما این بود که شاید این تنها زمان مناسب برای اکران مزار شریف باشد، زیرا شهریور ماه یکی از فصل های پررونق سینما است و ممکن بود پس از آن با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم و صفر فرصت بهتری برای اکران حاصل نشود.
وی هم زمان با اکران فیلم سینمایی مزار شریف که از چهارشنبه ۱۸ شهریور ساخته حسن برزیده در سینماهای کشور آغاز شده ، گفت: اثر مهم و استراتژیکی است و امیدوارم در کنار اکران فیلم محمد رسول الله(ص) به خوبی دیده شود.
مزار شریف با بازی حسین یاری ، مسعود رایگان و مهتاب کرامتی به موضوع شهادت دیپلمات های و خبرنگار ایرانی در مزار شریف افغانستان می پردازد.
رییس سازمان توسعه سینمایی سوره وابسته به حوزه هنری با بیان اینکه زحمات زیادی برای فیلم مزار شریف کشیده شده است، تصریح کرد: سینمای ایران ممکن است خیلی کم به سوژه و مضمونی که در فیلم مزار شریف وجود دارد، بپردازد چرا که این گونه موضوعات از ابتدا مشخص است فروش موفقی در گیشه نخواهد داشت، اما این مساله نباید ما را از اهمیت آن ها غافل کند. اثری مانند مزار شریف محتوایی دارد که باید اثر هنری آن ساخته شود و به هر حال شخص یا ارگانی باید این کار را انجام می داد تا در تاریخ ما ماندگار شود.
رییس سازمان توسعه سینمایی سوره درباره بازگشت هزینه فیلم مزار شریف توضیح داد: البته این طور نیست که این فیلم یا فیلم های مشابه آن ضد سرمایه باشند و سرمایه شان را برنگردانند، بازگشت سرمایه آن ها در یک دوره زمانی طولانی تر صورت می گیرد.
حمزه زاده گفت: قطعا مقداری از بازگشت سرمایه مزار شریف فیلم با فروش گیشه حاصل می شود، بخشی از هزینه با پخش در شبکه نمایش خانگی، بخشی از هزینه با فروش به تلویزیون و بخشی هم با فروش بین المللی و اکران های خارجی اش صورت می گیرد. ما هم برای فروش در عرصه بین الملل و اکران در کشورهای خارجی اقدامات لازم را انجام دادیم و روند اکران های بین المللی فیلم در حال انجام است.

نظر شما