شناسهٔ خبر: 37852 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رواج فرهنگ گفت و گو لازمه موفقیت کرسی های آزاد اندیشی است

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: برگزاری موفق کرسی های آزاد اندیشی احتیاج به برخی پیش نیازهای فرهنگی دارد که یکی از آنها رواج فرهنگ گفت و گو در بین آحاد جامعه است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ حسین میرزایی افزود: آزاد اندیشی در جایی معنی پیدا می کند که فکر و اندیشه ای برای طرح و نقد باشد از این رو اگر کسی بخواهد از این کرسی ها برای بیان احساسات و مطالبات مقطعی خود استفاده کند استفاده درستی از این فرصت نکرده است. از این رو به دانشجویان توصیه می کنم با مطالعه قبلی درباره موضوع جلسه پای تریبون بروند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا حضور استادان دانشگاه در کرسی های آزاد اندیشی باعث ارتقای کیفی آن نمی شود ، تصریح کرد: از نظر قانونی منعی برای شرکت و ارائه نظرات استادان وجود ندارد ، آنها می توانند در این جلسات شرکت کرده و به ارائه نظرات خود بپردارند. ضمن اینکه کرسی های نظریه پردازی هم برای ارائه نظرات و تئوری های احتمالی اساتید در نظر گرفته شده است که می تواند منجر به تقویت تمامی شاخه های علم به ویژه علوم انسانی شود.
این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که بررسی پیشنهاد تصویب قانونی درباره ایجاد مصونیت قضایی برای شرکت کنندگان در کرسی های آزاد اندیشی به کجا رسید؟ گفت: این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده ، موافقان و مخالفانی دارد ، پیش بینی من این است که به احتمال قوی تصویب و اجرایی می شود.
عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت علوم حمایت از ایجاد و فعالیت تشکل های دانشجویی قانون مدار است ، افزود: از فعالیت این تشکل ها در چارچوب قوانین کشور استقبال می کنیم.

نظر شما