شناسهٔ خبر: 37906 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایش بین‌المللی تاریخ اسلام سال آینده برگزار می‌شود

سیدمحسن علوی‌پور، مشاور سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: همزمان با سالگرد مرحوم آئینه‌وند ارج‌نامه‌ای برای ایشان منتشر می‌شود. همچنین قرار است در سال آتی همایشی را به صورت بین‌المللی درباره تاریخ اسلام برگزار کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سیدمحسن علوی‌پور درباره تاسیس جایزه‌ای به نام مرحوم صادق آئینه‌وند عنوان کرد: پس از درگذشت ایشان ما در هیات امنای پژوهشگاه تصمیم گرفتیم تا همزمان با سالگرد ایشان همایش یا کنفرانسی به نام مرحوم آئینه‌وند برگزار کنیم و یا اینکه با تاسیس جایزه‌ای به نام ایشان فراخوانی برای انتشار کتاب با موضوع تاریخ اسلام داشته باشیم.

وی ادامه داد: تاکنون تنها قرار است که همزمان با سالگرد این استاد بزرگ تاریخ اسلام ارج‌نامه‌ای برای شناساندن شخصیت‌ و اندیشه وی منتشر شود و هنوز تصمیم قطعی برای تاسیس جایزه دکتر صادق آئینه‌وند گرفته نشد.

علوی‌پور در پایان سخنانش از برگزاری همایش بین‌المللی تاریخ اسلام در سال آینده خبر داد و گفت: اما قرار است که در سال آتی همایشی را به صورت بین‌المللی درباره تاریخ اسلام که حوزه تخصصی مرحوم آیئنه‌وند بود، برگزار کنیم و اکنون نیز در حال مشخص کردن سرفصل‌ها و محوریت‌های این همایش برای دعوت از پژوهشگران و محققان این حوزه هستیم.

محسن علوی‌پور، استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است و در کارنامه کاری خود نگارش آثاری چون مبانی نظری و روش‌شناسی مطالعات ميان‌رشته‌ای، چشم‌اندازها و چالش‌هاي مطالعات ميان‌رشته‌اي، تاریخ و همکاری‌های میان‌رشته‌ای را ثبت کرده است.

نظر شما