شناسهٔ خبر: 37920 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معرفی نمایندگان شورا در هیات تجدید نظر دانشگاه ها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نمایندگان شورای عالی انقلاب در هیات تجدید نظر در دانشگاه ها انتخاب شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جلسه ۷۶۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد.

دکتر محمدرضا مخبر دزفولی گفت: در این جلسه و با توجه به آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه ها رئیس جمهور و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، سال خوب و توام با نشاط و تلاش علمی را هم برای دانش آموزان و معلمان و هم برای دانشجویان و اساتید دانشگاه به عنوان تربیت کنندگان نسل جوان و نوجوان کشور آرزو کردند.

وی اضافه کرد: ان شاءالله همه کشور تلاش خواهند کرد تا سال تحصیلی پربار و توام با موفقیت و پیشرفت های علمی و فرهنگی را شاهد باشیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ارزیابی و بررسی وضعیت آموزشگاه های آزاد به ویژه موضوع آموزش های غیر رسمی دستور اصلی این جلسه بود که گزارش وزارت آموزش و پرورش و همچنین کمیسیون تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در صحن شورا ارائه شد.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گفت: در زمینه تعلیم و تربیت غیر رسمی در کشور نیاز به انسجام بهتری داریم که برخی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این زمینه نیاز به به روزرسانی و بازنگری دارد.

وی افزود: در زمینه صدور مجوز و تسهیل امکانات برای علاقه مندان فعالیت به این موضوع و همچنین نظارت به فعالیت های موسسات و تطبیق آن با استانداردهای دستگاه های مرتبط نظیر وزارتخانه های آموزش، پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فنی و حرفه ای و... نیاز به توجه بیشتری است.

مخبر دزفولی گفت: پس از ارائه نقطه نظرات اعضا مقرر شد، گزارش مذکور تنقیح و نظم دهی شده و پس از آماده سازی و هماهنگی با دستگاه ها و گروه های مختلف به منظور تغییرات مورد نیاز در این زمینه و همچنین تقسیم کار در دستگاه ها حسب ماموریت آنها، برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به مصوبه این شورا درخصوص تشکیل هیاتی در وزارتخانه های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی برای رسیدگی به مشکلات آموزشی و علمی خانواده دانشگاهی در آنها گفت: در این مصوبه، اعضای هیات متشکل از اعضای حقیقی و حقوقی بودند که دو نفر از افراد در هر هیات باید از میان اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب می شدند. این افراد در جلسه امروز مشخص شدند.

 مخبر دزفولی گفت: دکتر ولایتی و حجت الاسلام والمسلمین قمی برای هیات تجدید نظر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر کی نژاد و حجت الاسلام والمسلمین صدرحسینی برای هیات تجدید نظر در وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همچنین دکتر جاسبی و دکتر داوری اردکانی برای هیات تجدید نظر در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شدند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تصمیمات این هیات صرفا درخصوص مسائل علمی و آموزشی در دانشگاه ها است و امیدواریم با تشکیل آن به زودی شاهد رفع مشکلات و درخواست های خانواده دانشگاهی کشور در این زمینه ها باشیم.

وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی از این هیات ها گزارش نوبه ای از عملکرد و فعالیت های آنها دریافت خواهد کرد تا  در جریان این فعالیت ها باشد.

 

نظر شما