شناسهٔ خبر: 37942 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارکستر سمفونیک تهران اثر مشهور آهنگساز آلمانی را اجرا می کند

ارکستر سمفونیک تهران، به رهبری علی رهبری، در سومین شب جشنواره ی موسیقی تهران قطعه ی «کارمینا بورانا» مشهور ترین اثر کارل ارف آهنگساز فقید آلمانی را اجرا می کند .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ ارکستر سمفونیک تهران ۱۴مهرماه در این برنامه برای نخستین قطعه کارمینا بورانا را به طور کامل در ایران اجرا می کند.
کارل ارف که در فاصله سال های ۱۸۹۵ ‏تا ۱۹۸۲ در آلمان زندگی می کرد ، مبتکر شیوه خاصی برای آموزش موسیقی به کودکان بود که به ارف شول ورک معروف است. ارف شول ورک دیدگاهی است برای آموزش عناصر موسیقی و حرکت، این دیدگاه امروز در بسیاری از کشورها به شکل توسعه یافته و گسترده ای برای آموزش عناصر موسیقی و حرکات موزون استفاده می شود.
رهبران گروه کر اجرای ارکستر سمفونیک رازمیک اوهانیان و مهدی قاسمی هستند و نسیم شجاعی، یاشار احمدی و هادی قضات هم خوانندگی کر را به عهده دارند.
هم زمان با شانزدهمین سالگرد تأسیس خانه ی موسیقی ایران، دومین جشنواره ی موسیقی تهران، از ۱۲ تا ۱۵ مهرماه، با اجرای چهار گروه موسیقی در سبک های مختلف، در تالار همایش های برج میلاد برگزار خواهد شد.
همچنین مراسم اختتامیه ی جشن خانه ی موسیقی، با معرفی آلبوم برتر سال و تجلیل از چهره های پیشکسوت هنری، ۱۶ مهرماه در برج میلاد برگزار خواهد شد.

نظر شما