شناسهٔ خبر: 38013 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرنوشت آدم‌های «یک شام خوب» را شما تعیین کنید/ فیلمی با سه پایان

مهدی مظلومی کارگردان فیلم ویدیویی «یک شام خوب» اعلام کرد که از دقیقه ۱۵ فیلم، داستان سه گزینه پیش‌روی بیننده می‌گذارد که با انتخاب هر یک از آنها داستان متفاوتی رقم می‌خورد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مهدی مظلومی کارگردان سینما و تلویزیون درباره اثر جدیدش که با نام «یک شام خوب» و به عنوان یک اثر ویدیویی به شبکه نمایش خانگی آمده است، گفت: در این فیلم ویدیویی سه پایان برای مخاطب ساخته‌ایم تا مخاطب بتواند در انتخاب چگونگی به پایان رسیدن داستان فیلم دخیل باشد.

وی درباره انتخاب سه پایان برای این فیلم ویدیویی توضیح داد: همیشه با خود فکر می کردم که فیلم ویدیویی یک مدیا است که امکانی فراتر از سینما و تلویزیون دارد. به طور مثال شما هنگام تماشای فیلم های ویدیویی، کنترل دست‌تان است و در واقع مخاطب با استفاده از کنترل می تواند هر زمان که بخواهد فیلم مورد نظر خود را متوقف کند و بعدا دوباره ببیند.

این کارگردان بیان کرد: همین مساله سبب شد تا به این فکر کنم چطور می توان بین مخاطبی که کنترل در دست دارد و دستگاهی که فیلم را پخش می کند، ارتباط و تعامل بیشتری برقرار کرد، در نهایت به این ایده رسیدم که بد نیست مخاطب بتواند در روند شکل گیری و پیشرفت قصه نقش داشته باشد و فکر کردم این مساله می تواند برای مخاطب جالب باشد.

وی ادامه داد: «یک شام خوب» فیلم ویدیویی است که مخاطب از دقیقه ۱۵ فیلم این امکان را دارد که سرنوشت شخصیت اصلی فیلم را انتخاب کند، در واقع برای این فیلم تنها سه جور پایان بندی انتخاب نشده بلکه سه نوع قصه است که مخاطب انتخاب می کند کدام را ببیند. به این معنا که شخصیت اصلی در این فیلم با انتخاب مخاطب خوشبخت، بدبخت و یا تنبیه می شود.

مظلومی گفت: زمانی که مخاطب گزینه مورد نظر خود را انتخاب می کند از آن لحظه به بعد داستان به سمتی می رود که مخاطب انتخاب کرده است. در واقع «یک شام خوب» یک قصه است که مخاطب در دقیقه ۱۵ با متوقف شدن فیلم، سه گزینه را پیش رو دارد که عنوان هرکدام اینگونه تعریف شده است ۱-شخصیت مانی بدبخت شود، ۲- شخصیت مانی خوشبخت شود و ۳-شخصیت مانی تنبیه شود، که هر کدام از این عنوان ها انتخاب شود، مخاطب همان قصه را می بیند.

وی توضیح داد: ما می دانستیم که مخاطب بعد از انتخاب یکی از گزینه ها باز هم تصمیم می گیرد گزینه های دیگر را تماشا و آنها را با هم مقایسه کند به همین دلیل می خواستیم مخاطب از مقایسه این سه بخش به یک نتیجه کلی برسد، البته نتیجه مورد نظر ما این است که مخاطب به این باور برسد که سرنوشت ما بستگی به تصمیم هایی دارد که می گیریم.

کارگردان فیلم سینمایی «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» ادامه داد: مجموعه این فیلم نزدیک به ۹۰ دقیقه است و هر عنوانی که مخاطب انتخاب می کند نمایش آن بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول می کشد که مجموعه آن به ۹۰ دقیقه می رسد.

وی با اشاره به جذابیت این کار برای بازیگران توضیح داد: این داستان و نوع ساختار آن برای بازیگران غریب اما چالش برانگیز بود، چرا که بازیگران باید شخصیت‌های خود را در سه حالت و شرایط مختلف بازی می‌کردند که این مساله برای آنها  جذاب بود. فیلمبرداری این اثر ویدیویی نزدیک به ۳۵ جلسه به طول انجامید و در حال حاضر در مرحله پخش در شبکه نمایش خانگی قرار دارد.

مظلومی در پایان گفت: فکر می کنم این نوع ساخت فیلم با چنین تکنیکی به خصوص در رسانه خانگی که در شرایط مناسبی در زمینه جذب مخاطب قرار ندارد، می تواند جان تازه ای به شبکه نمایش خانگی بدهد زیرا این مساله برای مخاطب بسیار جذاب است که در چگونگی روند داستان یک فیلم دخیل باشد.

در فیلم ویدیویی «یک شام خوب» بازیگرانی چون هومن برق نورد، لیلا اوتادی، اشکان خطیبی و بهنام تشکر حضور دارند.

نظر شما