شناسهٔ خبر: 38223 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«شیر صحرا» دفاع مقدس را به افق می‌آورد/ تغییر در یک برنامه

مستند «شیر صحرا» با موضوع زندگی و فعالیت های شهید حسن آبشناسان امروز سه شنبه ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مستند «شیر صحرا» که در نخستین روز هفته دفاع مقدس از شبکه افق پخش می شود به زندگی شهید حسن آبشناسان در گفتگو با اعضای خانواده، دوستان و همرزمانش می پردازد.

شهید آبشناسان فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) و فرمانده لشکر ۲۳ نیروهای ویژه هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. او در اولین دوره «رنجر»، «دوره‌ های عالی ستاد فرماندهی»، «دوره ‌های چتربازی و تکاوری» در تهران و شیراز و اسکاتلند شرکت کرده بود و جزو موثرترین نیروهای تکاوری ایران محسوب می شد.

شهید آبشناسان در هشتم مهر ۱۳۶۴ در جریان درگیری مستقیم با دشمن در منطقه سرسول کلاشین عراق بر اثر برخورد ترکش موشک های گراد به شهادت رسید.

در این مستند به فعالیت های تخصصی و نظامی این شهید دفاع مقدس پرداخته می شود، همچنین عنوان می شود که در رشته های ورزشی مختلفی که در ارتباط با تکاوری بوده اند دارای عنوان های قهرمانی بوده است و در عین حال هیچ گاه از وظایفی که به واسطه فرماندهی بر عهده او گذاشته شده بود غافل نمی شد.

مستند «شیر صحرا» محصولی از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و به کارگردانی پناه بر خدا رضایی است که رضا محمدی مدیر تولید آن بوده است.

این مستند ساعت ۲۲:۳۰ روز سه شنبه ۳۱ شهریورماه از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم هشت صبح روز چهارشنبه خواهد بود.

پیش از این عنوان شده بود که ساعت ۲۲:۳۰ مستند «عروس خفته» از این شبکه به پخش می رسد که کنداکتور پخش با تغییراتی همراه شده است.

نظر شما