شناسهٔ خبر: 38229 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فراخوان بخش بین الملل جشنواره فیلم عمار منتشر شد

فراخوان بخش بین الملل ششمین جشنواره فیلم مردمی عمار، ویژه نفوذ غرب در کشورها و موضوعات فرهنگی، حقوق بشر آمریکایی، جنگ، اقتصاد، علم و تکنولوژی، اجتماعی و جهانی به زبان های فارسی و انگلیسی منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، از عمار فیلم، در این فراخوان از فیلمسازان مستقل جهان خواسته شده است تا آثار خود درباره موضوعاتی چون: راه های نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی غرب در کشورهای دیگر، نقش هالیود و رسانه های غربی در استانداردهای دوگانه غرب در رابطه با حقوق بشر، جنگ در عراق، افغانستان، لیبی، ویتنام، بوسنی، قره باغ، کشمیر، جنایات جنگی اسرائیل علیه غیر نظامیان در غزه به جشنواره عمار ارسال کنند.
در ادامه این فراخوان آمده است: هنرمندان می توانند موضوعاتی همچون سیاست های غلط سرمایه داری و پیامدهای آن بر مصرف گرایی در کشورهای توسعه یافته و ابعاد و اثرات آن در زندگی انسان، مدلها و فعالیتهای اقتصادی سالم در دنیا (قرض الحسنه،وقف، انفاق)، جهانی شدن و پیامدهای آن را در ششمین دوره جشنواره عمار شرکت دهند.
بر اساس این فراخوان، مانند سال گذشته بخش بین الملل جشنواره عمار امسال نیز در سه قالب مستند، انیمیشن، و داستانی، پذیرای آثار شرکت کنندگان است و علاقه مندان تا تاریخ ۱۵ آذر ۹۴ فرصت دارند فیلم های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
همچنین، مصاحبه مردمی، عنوان بخش جنبی فراخوان بخش بین الملل جشنواره ششم است. در این بخش، علاقه مندان (آماتور و حرفه ای) می توانند با ضبط تصویری مصاحبه های مردمی کوتاه از مردم عادی کشور خود و پرسش سوالاتی در خصوص ایران، موضوع هسته ای ایران شرکت کنند.
در این فراخوان از علاقمندان برای اکران مردمی فیلم های جشنواره عمار در بخش بین الملل نیز دعوت شده است تا با مراجعه به تارنمای جشنواره (AmmarFilm.ir)، نسبت به ثبت نام اکران اقدام کنند.
جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش داخلی و بین الملل از ۷ تا ۱۷ دی ماه سال جاری در ایران و سایر کشور های جهان برگزار می شود.

** کارگاه تولید تئاتر زیر نظر مرتضی اسماعیل کاشی 
دوره جدید کارگاه تولید تئاتر زیر نظر مرتضی اسماعیل کاشی در مدرسه تئاتر سه نقطه برگزار می شود. 
به گزارش روابط عمومی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه، این دوره هفته دوم مهر ماه برگزار می شود. 
هنرجویان در این کارگاه، با بهره گیری از شیوه های مختلف بازی، با شخصیت پردازی و درک موقعیت های فرضی آشنا می شوند؛ همچنین موضوع حضور در لحظه و دیگر مباحث مربوط به بازیگری از تمرین تا اجرا مورد بررسی قرار می گیرد. 
مرتضی اسماعیل کاشی کارشناس ارشد بازیگری از دانشگاه تربیت مدرس است؛ وی به عنوان بازیگر برگزیده بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر شناخته شد و در هشتمین و دهمین مراسم شب بازیگر مورد تقدیر قرار گرفته است. 

نظر شما