شناسهٔ خبر: 38239 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قبولی بیش از ۹۷ درصد داوطلبان دوره های کاردانی علمی کاربردی

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از قبولی ۹۷.۸۸ درصد داوطلبان در دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی مهرماه ۹۴ خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین توکلی افزود: نتایج نهایی پذیرش رشته های متمرکز و فهرست اسامی معرفی شدگان رشته های نیمه متمرکز این شیوه پذیرش امروز چهارشنبه اول مهرماه در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

وی افزود: فهرست اسامی ۱۳۰ هزار و ۳۲۷ نفر پذیرفته شده نهایی در کد رشته محل های متمرکز و فهرست یک هزار و ۸۴۲ نفر معرفی شدگان چند برابر ظرفیت پذیرش در کدرشته محل های نیمه متمرکز امروز اعلام می شود.

توکلی خاطرنشان کرد: از تعداد ۱۳۰ هزار و ۳۲۷ نفر، تعداد ۴۱ هزار و ۷۹۰ نفر زن و ۸۸ هزار و ۵۳۷ نفر مرد هستند که به عبارت دیگر ۳۲.۷ درصد پذیرفته شدگان زن و ۶۷.۹۳ درصد مرد هستند.

وی اضافه کرد: همچنین از تعداد یک هزار و ۸۴۲ نفر که به عنوان چند برابر ظرفیت معرفی شدگان اعلام می شوند ۵۶۴ نفر زن و ۱۲۷۸ نفر مرد هستند که به عبارت دیگر ۳۰.۶۲ درصد معرفی شدگان زن و ۶۹.۳۸ درصد مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: کلیه پذیرفته شدگان نهایی ضرورت دارد در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه ۶ تا ۸ مهرماه با توجه به کد رشته محل قبولی به جدول مندرج در اطلاعیه پذیرش مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: همچنین معرفی شدگان رشته های نیمه مرکز این دوره پذیرش برای شرکت در مصاحبه یا آزمون عملی باید در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه ۶ تا ۸ مهرماه با در دست داشن مدارک مورد نیاز در بند ج اطلاعیه به مراکز مورد نظر مراجعه کنند. نتایج نهایی پس از نتیجه مصاحبه یا آزمون عملی رشته های نیمه متمرکز متعاقبا اعلام می شود.

توکلی اظهار داشت: تعداد ۱۳۳ هزار و ۱۵۳ نفر در این دوره ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۳۰ هزار و ۳۲۷ نفر در ردیف پذیرفته شدگان نهایی رشته های متمرکز قرار گرفته اند که به عبارت دیگر ۹۷.۸۸ درصد در ردیف قبول شدگان نهایی هستند و بدیهی است که پس از اعلام قبولی های رشته های نیمه متمرکز به این آمار اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی به صورت بدون آزمون است.

نظر شما