شناسهٔ خبر: 38265 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محمدرضا سرشار «قصه‌هایی از حضرت محمد(ص)» را روایت کرد

«قصه‌هایی از حضرت محمد(ص)» یک مجموعه ۱۰ جلدی از محدرضا سرشار درباره پیامبر اکرم (ص) است. نویسنده در این مجموعه، در قالب داستان، مخاطبان خود که کودکان هستند را با زندگی و اخلاق پیامبر آشنا می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نوشتن داستان درباره شخصیت‌های مذهبی و مقدس چون پیامبر(ص) و امامان بزرگوار(علیهماالسلام) کار بسیار دشواری است. چون نویسندگان هم باید به اصول و شگردهای داستان‌نویسی و جذابیت‌های آن پایبند باشند هم تاریخ و رویدادهای تاریخی را بشناسند و حساسیت بسیاری که در ارتباط با نوشتن از شخصیت‌های مقدس وجود دارد را درک کنند.

«قصه‌هایی از حضرت محمد(ص)» یک مجموعه ۱۰ جلدی از محدرضا سرشار درباره پیامبر اکرم(ص) است. نویسنده در این مجموعه، در قالب داستان، مخاطبان خود که کودکان هستند را با زندگی و اخلاق پیامبر آشنا می‌کند.

«تولد»، نخستین جلد از این مجموعه ۱۰ جلدی است که از به دنیا آمدن تا مبعوث شدن پیامبر و دعوت همگان به اسلام را شامل می‌شود. «زندگی در صحرا»، عنوان دومین جلد از این مجموعه است. «یک سال با مادر» و «با پدر بزرگ» به کودکی حضرت محمد (ص) می‌پردازد.

«سفر به شام» عنوان پنجمین جلد از این مجموعه است که به روزگار جوانی یامبر می‌پردازد. «ازدواج با خدیجه» و «محمد امین» از دیگر جلدهای این مجموعه است. «پیامبری» از زمانی می‌گوید که حضرت مبعوث شده و رسالت مهمی را برعهده گرفته است. «دعوت خویشان» و «دعوت همگان به اسلام» عنوان جلد نهم و دهم این مجموعه است.

قصه‌هایی از حضرت محمد

نویسنده، گرچه در این مجموعه از قالب روایت‌گری استفاده کرده اما به اصل داستان‌ها پایبند بوده و از ورود داستان‌ها و شخصیت‌های فرعی جلوگیری کرده است. هر جلد از این مجموعه به قیمت ۲۵۰۰ تومان در اختیار کودکان قرار گرفته است.

«قصه‌هایی از حضرت محمد(ص)» به روایت محمدرضا سرشار و با تصویرگری سید حسام الدین طباطبایی را انتشارات قدیانی در ۱۱۰۰ نسخه منتشر کرده است.

نظر شما